opgelicht door importelectronics.nl ?

Ik heb een controller besteld op importelectronics.nl wacht er geruime tijd al op en krijg geen gehoor op hun mobiele nummer ze hebben geen vast nummer en elke keer als ik mail krijg ik een standaard mailtje binnen met de reactie dat ze vertraging hebben dus nog steeds geen antwoord op mijn vraag van hun.
Ik leg deze zaak dan ook zeer binnenkort bij de politie neer. misschien zijn er dan ook meer mensen die de dupe zijn van dit (nep) (oplichters) bedrijf.

Groetjes

Peter Nekkers

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Op de site van Radar staat ook al zo'n klacht, ik ben bang dat je niet de enige bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind hun website er wel erg onbetrouwbaar uit zien: het is een mengeling van Nederlands en Engels.
Geen fysiek adres en een vaag Thuiswinkel keurmerk.
Grote kans dat je inderdaad genept bent...
13 jaar geleden
Je kan altijd proberen medegedupeerden te vinden op www.opgelichtopinternet.nl. Daar staan ook tips voor wat betreft het kopen bij Webshops en ze helpen je verder.

Wettelijk gezien moet een webshop binnen 30 dagen leveren, tenzij anders overeengekomen (geven ze aan binnen 7 dagen te leveren, dan moeten zij zich daar aan houden).
Na deze 30 dagen kan je hen in gebreke stellen en de koop ontbinden. Dit kan je schriftelijk doen of via email. De webwinkel is dan verplicht binnen 30 dagen alsnog te leveren danwel het geld terug te storten op je rekening.

Doet hij dat niet dan is hij dus in gebreke en kan je overwegen aangifte te doen bij de politie. Afhankelijk van het aantal gedupeerden kan de politie dan een onderzoek starten.

Mocht je met de webshop in contact gekomen zijn via marktplaats dan kan je ook kiezen om melding te doen via www.mijnpolitie.nl

Heb je via creditcard of paypal betaald overweeg dan een claim te starten. Helaas kan dat niet als je via bank hebt betaald of ideal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op deze site stond al eerder een vraag over deze website en daar stond een antwoord onder dat deze website te vertrouwen was. Ik heb er pas geleden ook controllers besteld en kreeg een mail dat de levertijd 8 tot 15 werkdagen is. Die termijn is nog niet verstreken, dus ben benieuwd.

Toegevoegd na 4 dagen:
update ik heb de bestelling ontvangen :D

Toegevoegd na 4 dagen:
bestelling ondertussen ontvangen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben bang dat ik ook opgelicht ben, het gaat alleen maar om een screenprotector voor mijn telefoon alleen ik heb het geld overgemaakt en ik hoor niks meer, en ik heb ze ook een paar keer gemaild maar geen reacties terug

Toegevoegd na 2 dagen:
ff een update
ik heb vandaag mijn pakketje binnen gekregen
het had blijkbaar vertraging