Is er een site die een goed overzicht geeft van alle muziekgenres?

En dan niet iets als Last.fm of wikipedia, maar iets waar bij elk genre uitleg staat wat dat genre inhoudt, verschillen tussen genres (en misschien audiovoorbeelden?)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Ja , die is er. Ik hoop dat deze site je vraag beantwoord. http://www.muziekencyclopedie.nl/action/tree
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien te beperkt voor je, ik kijk nog even verder :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja op zich wel, alleen gaat het hier om alle door Nederlandse artiesten gespeelde genres. Dus er bestaan vast nog genres die alleen door buitenlandse artiesten zijn gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (3)

Dit is maar een deel van antwoord op je vraag. Met Musicovery kan je van allerlei soorten muziekstromingen horen hoe die ook alweer klonken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je trouwens je mood heb bepaald en je klikt erop krijg je allemaal voorbeelden van nummers in bepaalde genre.

Toegevoegd na 10 minuten:
En je kunt ook op artiesten zoeken. De kleur om het nummer bepaald bij welke stroming het hoort. Ha ben het zelf nu ook allemaal even aan het uitzoeken. Ik vind erg leuk:D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In de bronnen 2 sites waar je veel aan kan hebben wat betreft muziek en de branche. Hier vind je dus een overzicht van de genres zoals men deze aanhoudt in de markt.

Daarnaast zijn er duizenden verschillende genres waarin ook onderling veel overlapping is. Om hier echt een overzicht van te krijgen lijkt me heel moeilijk. Sommige genres worden ergens anders weer anders genoemd en buiten dat is de kijk op een bepaald genre meestal niet objectief.

Alleen een echte echte muziekkenner kan een genre benoemen en ik ben van mening dat dit onmogelijk is omdat er gewoonweg teveel keus is en niemand kan alle alle muziek kennen.

Neem eens een kijkje op de volgende websites. Misschien heb je er wat aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoek via google eens naar spotify
FRank