Moet ik perse mijn accu erin laten om mijn laptop aan te laten en ermee te werken.

ik werk meestal met netstroom maar heb mijn accu meestal erin zitten (in de laptop) maar nou mijn accu leeg begin te raken, werk ik ik op netstroom, ik zie geen nut om een nieuwe accu te kopen omdat ik toch altijd thuis werk en altijd vlakbij een stopcontact werk, moet ik perse een accu gebruiken dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (6)

Nee hoor, je kunt gewoon de accu eruit halen en op het netstroom werken. Doe ik zelf ook meestal (dan slijt de accu niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt de accu er gerust uithalen als de laptop toch altijd op het lichtnet is aangesloten. Nu en dan de accu gebruiken en helemaal leegmaken en weer opladen is ook goed voor de accu. Volgens mij moet je hem niet leeg opslaan. Dus laden en dan pas weg leggen. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is zelfs beter voor de levensduur om de accu er uit te halen. Wanneer je dan onderweg bent of niet bij een stopcontact zit kun je de accu gebruiken. Deze eens in de week helemaal leegmaken is het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het zal mogelijk de levensduur iets verlengen maar dat zullen pinuts zijn. Het voordeel bij het laten zitten van de batterij is dat deze in het stroom circuit als een condensator functioneert en eventuele piekspanningen van het netwerk afvlakt, wat weer de levensduur van je laptop verlengt. Het beste is je laptop en batterij helemaal niet te gebruiken (geeft de langste levensduur ---- grapje----)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De laptop werkt ook zonder de accu.
ERger nog soms komt het voor dat door een overladen accu de laptop niet werkt.
Laat om deze accu sterk te houden de stroom helemaal tot het nulpunt terig lopen opgebruiken dus.
Daarna weer opladen.
Frank
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nope... Een accu is geen vereiste om de laptop te laten werken, een accu is enkel aanwezig voor "gemak", niet voor een werking van.