Ik ben een uitnodiging aan het maken, wie kan me helpen?

Ik heb als voorkant vier foto's met een witte rand eromheen, dit wil ik ook op de achterkant (tekst) maar dit is een word bestand, wie weet hoe ik dit moet doen in Word, ik kom er niet uit! (zie voorbeeld)....!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (3)

Hoi Pinky,

Hoe wil je dit vervolgens gaan printen/drukken? (Tenminste, als je aangeeft dat het op de achterkant moet komen, lijkt het me dat het uiteindelijk op papier komt).

Dat is tamelijk belangrijk bij het bepalen hoe je dit kan doen

Makkelijkste is om in word je marges aan te passen. Als je naar je scherm kijkt, dan zie je links en boven van het 'papier' balken, waar een deel van grijs is. Dat grijze deel kan je verschuiven, en bepaald welk stuk papier beschrijfbaar is.

Als je onder je plaatjes met [Ctrl] ingedrukt een keer een [enter] geeft, krijg je een nieuwe pagina. Dan ga je met je marges schuiven tot je alleen het stuk in het midden beschrifbaar houdt.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet dan tabellen gebruiken. En het handigste is dan om tabellen te nesten. Je maakt eerst een grote tabel van 1 cel groot. Daarin plaats je een nieuwe tabel met 3 kolommen en deze lijn je rechts uit en met je muis kun je hem op maat schuiven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor een beginnende Word gebruiker? ;o)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Haha, ja, dat ben ik echt idd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Overigens is het wel een goed idee van lopen vuurtje hoor! Je moet dan wel even de tabelfunctie uitzoeken en de tabellen zonder randen tonen.
Ik denk dat er verschillende mogelijkheden zijn. De mogelijkheid voor wat ervaren Word gebruikers is om de afbeeldingen en tekst te combineren. Het is dan het makkelijkst om de afbeeling zwevend te maken zodat de tekst er omheen komt. Je kiest dan de optie "om kader" of "voor tekst". Omdat het voor elke versie van Office net iets anders werkt kan je in het menu Help in Word zoeken naar "afbeeldingen zwevend maken".

De tweede optie is het gebruik van Publisher in paats van Word. Dat werkt beter voor uitnodigingen. Omdat je aangeeft Word te hebben ga ik daar verder niet op in.

Tot slot kan je ook een kant en kaar sjabloon downloaden. Klik op onderstaande link en zoek een sjabloon uit. Kies een leuke uitnodiging waarop je ook foto's kan plaatsen. Na het downloaden van het sjabloon kan je de voorbeeld foto's en tekst veranderen. Als je het sjabloon verder niet wijzigt is dit een makkelijke methode.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. In onderstaande afbeelding heet het tekstterugloop. Ik krijg die optie in mijn Office versie als ik rechtsklik op een afbeelding.

Toegevoegd na 8 minuten:
De tekstterugloop kan je dus óók gebruiken om de 5 foto's te positioneren doordat ze zwevend worden, dus ook zonder dat er tekst bij komt.

Toegevoegd na 16 minuten:
Aanvullend idee:

Je zou ook op A5 formaat kunnen werken. door de foto's aan de bovenkant op een halve pagina op zijn kop te plaatsen (ook via de optie zwevend en dan via het menu Opmaak deze om te draaien) en de tekst op de onderste helft. Als je het papier dan afdrukt en op de helft vouwt krijg je ook een leuke uitnodiging.