Wat is een 'tag'? En wat kun je daarmee in social media?

Toegevoegd na 20 minuten:
Als mij gevraagd wordt of ik iets wil 'taggen', wat gebeurt er dan als ik ja zeg?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.6K

Antwoorden (2)

Tags worden vaak gebruikt als onderwerp aanduiding. Bij deze vraag zou de tag bijv. #tag kunnen zijn. Door tags te gebruiken zijn foto's, tweets en andere Social media posts gemakkelijker terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tags is eigenlijk een soort alias voor labels.

neem bijvoorbeeld youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=0QQFusjLzCs&feature=fvst

zoals je in het bijgeleverde plaatje kan zien staat daar labels bij... deze noemen men vaak ook wel "Tags"

Tags kan ook weer beteken tussen "aanhaling" tekens

ik hoop dat dit de antwoord op je vraag geeft :)