Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Je mag er ongeveer 6 van 500 mg per dag nemen, maar niet te lang achter elkaar. Als de klachten niet zakken, moet je naar de huisarts gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Houd 3000 mg per dag aan.
Dus 6 tabletten van 500 mg.
Pin me er niet op vast want dit is hoe ik het zelf doe en gehoord heb. Mogelijk zijn er ook mensen die deze hoeveelheid niet kunnen verdragen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maximale dosis per dag (=24 uur) is 6-8x 500 mg voor de tabletten (bij chronisch gebruik 6x 500 mg), 3-4x 500–1000 mg voor de zetpillen. Er dient een periode van minimaal 3-4 uur tussen de doseringen in te zitten. In de bijsluiter staat meestal een dosering van maximaal 6x 500 mg of 3x 1000 mg aangegeven. Bij normaal gebruik wordt paracetamol als een veilig middel beschouwd
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tot voor kort was de maximale dagdosering van paracetamol 4 gram, oftewel 4 maal 2 tabletten van 500 mg. Momenteel is dat 3 gram, driemaal 2 tabletten. "Paracetamol kan leverbeschadiging veroorzaken bij langdurig gebruik van hoge doseringen van 3 à 4 gram", staat er in de bijsluiter.

Paracetamol is de grootste oorzaak van acute leveraandoeningen in de VS en Europa, een aandoening waaraan de patiënt overlijdt als het zieke orgaan niet wordt vervangen. Dodelijke slachtoffers komen voor bij 7 gram per dag.

Paracetamol is GEEN veilig middel, ondanks dat het vrij verkrijgbaar is bij de Aldi, de Lidl de Jumbo en alle andere supermarkten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
verderop in deze kolum staat ook de vraag en daar staat dat je 4000 mg per dag mag slikken,mocht ik ook na me auto ongeluk en zelfs nog ubrofrufen erbij,ikzelf neem of een tablet om de vier uur of 2 om de acht uur maar bij ernstige pijn kan je 4 keer 1000 mg nemen verdeeld over de dag bv de ontbijt,lunch,diner en voor het slapen gaan

Toegevoegd na 28 seconden:
8 van 500 mg is 4000 mg
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing