Mag je een laptop kantelen als deze aanstaat?

Als vervolg van m'n vraag of dit bij een pc mag.

http://www.goeievraag.nl/vraag/rechtopstaande-computerkast-plat-neerleggen-aanzetten.147444

Dus rechtop houden of omkeren terwijl ie aanstaat?

Toegevoegd na 2 minuten:
(Voor rechtop houden bedoel ik dus 90 graden, want ik weet dat er van die standaards zijn waar ze ook wel schuin in staan)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (3)

Bij een beetje degelijk in elkaar gezette laptop moet dit geen probleem zijn :)
Zolang er maar ruimte is om warme lucht af te voeren en eventueel genoeg koelere lucht beschikbaar:)

Toegevoegd na 1 minuut:
Trouwens, als je stoot tijdens het kantelen is het een ander verhaal, kan soms nadelig werken bij laptops. Maar een licht stootje zou normaal niet erg zijn..

En als de ventilator ook goed in orde is ( dat 'ie niet instabiel raakt door het kantelen, wat normaal ook (weer) niet hoort te gebeuren) is het verder niet schadelijk..

Toegevoegd na 9 minuten:
Bijkomend voordeel is ook, de onderdelen in laptop's zitten dichter bij elkaar en hebben dan ook minder snel de mogelijkheid om (vrij) te gaan bewegen.

Wat wel zou kunnen, je touchpad is aangesloten d.m.v een heel klein kabeltje ( tenminste, heb me packard bell laptop open gehad en zag dat..) en zag hier geen klemmetje op zitten.. ( bij toetsenbord kabel wel), dus die zou dan los kunnen schieten tijdens een sterke stoot..

Ik raad je trouwens niet aan een packard bell te nemen.. niet echt relevant aan je vraag, maar om je alvast voor een miskoop te behoeden..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je laptop kantelen terwijl deze aanstaat is niet aan te raden. Het is niet goed voor je laptop en is ook niet de bedoeling. Sommige onderdelen zitten namelijk niet zo heel erg stevig vast en kunnen los schieten als je ermee gaat kantelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vooral bij (hele) goedkope laptops is dit, maar de gewichten van componenten in een laptop is relatief laag, dus zou het nog wel te doen horen zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit vind ik een erg vreemd antwoord van Daizy.
Als de onderdelen toch al wat losser zitten, hoe gaat dit dan als je de laptop moet meenemen in een laptop tas? Je eerste reactie is relevant, maar daarna ga je over op "onderdelen die los kunnen schieten". Dat is irrelevant want het heeft niets meer te maken met het aan- of uitstaan van de laptop.
Is helemaal niet erg! Zelfs niet voor je harde schijf. Pas wel op voor stoten, deze kunnen je harde schijf beschadigen.

Bron: http://www.computeridee.nl/faqman/software/beveiliging/pc-kantelen