Zet op een rijtje wat je precies van de laptop verwacht en waar je hem voor gaat gebruiken. Ga vervolgens naar een goede speciaalzaak, waar je nog echt geholpen wordt. Vertel je wensen. De verkoper kan je vervolgens adviseren welke laptop het beste bij jou past.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi antwoord +

Andere antwoorden (4)

Ik adviseer je om eens op tweakers pricewatch te kijke, hier kan je precies aangeven wat je wilt en dan volgen er een aantal laptops uit die je ook weer kunt vergelijken.

Er staat ook bij waar deze te koop is en de op dat moment gelde prijs.

Is erg handig!

Toegevoegd na 48 seconden:
moet natuurlijk kijken zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een instapper van rond 400 euro moet goed zijn als je nog geen idee hebt welke criteria te handhaven.

dit klinkt wellicht voorbarig, omdat als je bijv een zware gamer zou zijn je een gedegen videokaart zou willen wat iets meer zou kunnen kosten. maar de mensen die specifieke wensen hebben weten 9 van de 10 keer ook waar op te letten. mensen die vooral internetten en af en toe is wat foto op de pc zetten van de camera etc, denken vaak dat de goedkoopste laptop dat niet aan kan. maar dit kunnen juist alle laptops zo'n beetje.

mocht je jezelf in het "vaak internetten voor de rest niet zoveel bijzonders" profiel herkennen. zou ik een leuk model uitkiezen voor rond de 400 euro van bijv dell of asus. dit zijn de merken waar ik zelf goeie ervaringen mee heb.

kies zelf een model uit en laat je niks door de verkoper wijs maken over 5 jaar garantie voor 500 euro of de broodnodige virusscanner van 30 euro per maand want dat kan gewoon gratis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gezien je vraag is de aanschafprijs niet je eerste criterium. Ik heb een MacBook gekocht en dat is voor mij de beste laptop, waarbij ik vooral op gelet heb dat de laptop snel is en blijft, duurzaam is (aluminium) en ik geen gezeur met virussen etc heb. Geen dag spijt van gehad, wordt elke dag gebruikt en blijft het prima doen. Was destijds rond de 1000,- euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Altijd eerst op een rijtje zetten wat je ermee wilt doen.
Dan een website zoeken waar je door het invullen van je lijstje een advies krijgt.