Hoe kan ik CD labels printen op papier met voorgedrukte CD label-stickers?

Ik heb A4 vellen thuis liggen waar 2 CD vormen zijn uitgedrukt. Hoe kan ik ervoor zorgen dat er precies in het ronde label wordt geprint?

Met Illustrator lukt het me niet eens.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.9K

Antwoorden (5)

Als je Nero gebruikt kun je "Nero Cover Design" gebruiken.

Maar het moet kunnen met Illustrator zie onderstaande bron van de Brighthub
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn verschillende mogelijkheden.

Soms heeft het merk van de label vellen aparte software gemaakt. Avery heeft dat. Die kan je gebruiken en direct de layout doen van je vellen.

Ook kan je meten en in Openoffice Draw twee vierkanten tekenen op precies die plekken van de CD label en het gat. Je zou nog een onzichtbare vierkant kunnen tekenen die de binnen begrenzing aangeeft van de buitenste cirkel.
Binnen het vierkant kan je teksten opmaken.

Zelf had ik altijd die labels gekocht van avery en dan met die software erbij. Maar jammerlijk vind ik die labels niet goed en ze laten los met de tijd. Daarom toch maar weer handmatig pennen.
Ik heb nu ook een LightScribe brander die speciale cd's als labels kan schrijven. nog niet uitgeprobeerd.

Succes, mijn ervaring is dat het plaksel van de CD labels niet goed genoeg is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Helaas zijn de lightscribe cd,s niet meer verkrijgbaar .Of iemand moet weten waar ze nog te koop zijn?
Goeie vraag!
Ik heb ook eens lang zitten ploeteren voor het goed ging.Toen het na veel trials en nog meer errors eindelijk perfect was, heb ik een soort mal getekend en opgeslagen in mijn pc en daarin pas ik mijn labelontwerpen die passen bij het pak papier wat ik nu heb.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik adviseer je NIET DOEN. Uit eigen ervaring weet ik dat deranden van de stickers
Vrij makkelijk loslaten. Hierdoor draait de cd / dvd niet meer excentrisch
Waardoor deze makkelijk gaat haperen of storing geeft.
Ook is het lastig om de. Sticker goed gecentreerd te krijgen, ook
Weer met storingen tot gevolg als het misgaat.
Er is ooit zels een documentaire getoond die laat zien dat een
Cd-speler in de fik vliegt door een ondeugdelijke sticker.

Ik heb ooit een dvd-collectie opgebouwd van meer dan 200
Films. Als ik deze nu wil bekijken moet ik de stickers er weer afweken, en de lijmresten
Verwijderen met wasbenzine.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sorry voor de type-fouten: @+"#**€- blackberry
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het risico van labels op een cd of dvd zijn behoorlijk groet.
Soms kan de cd-dvd uit elkaar spatten als er teveel luchtbelletjes tussen het label en de cd-dvd komen.
Gebruik liever lightscribe van HP . Zijn wel wat duurder en je hebt hier een speciale brander voor nodig.
Met Nero moet het ook lukken alleen even kijken naar de indeling van het labelvel.
Frank