Waar kan ik voorbeelden van beheer procedures ( ITIL) met betrekking tot ICT vinden?

ITIL heeft bepaalde normen hoe een beheer procedure eruit moet zien. Waar kan ik vinden welke normen er zijn. Of waar kan ik een voorbeeld van een procedure vinden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha thanx..jij ook :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pienaar heb ik nog nooit kunnen betrappen op reacties zoals:
Kanker megool (wat is dat, een megool?) met je Ajax logica
Val ff dooood of zooo.
Als je je voelt aan gevallen, probeer dat dan in een fatsoenlijke manier te melden, dat is wel zo netjes.

Antwoorden (1)

Service modellering:
Door middel van een grafische presentatie wordt op snelle en dynamische wijze inzicht gegeven in de status en health van een dienst, en waarmee middels oorzakenanalyse en duidelijke sporen snel tot de bron van storingen kan worden geleid. Het service model geeft real-time de status en health van een service weer.

• Event Correlatie en Analyse:
De gebruikte technogie Brengt de individuele gebeurtenissen met elkaar in verband, waarmee het aantal meldingen kan worden gereduceerd, en wordt samengebracht tot één melding die leidt tot de kern van de (storings-)oorzaak. Deze feature heeft als doel het verminderen van ruis.

• Zelf-sturende-tresholds:
Op basis van historische data leert de monitoring applicatie zelf de systeem grenzen en limieten bijstellen op basis waarvan alarmeringen en notificaties worden verstuurd.

• Reponse-Tijd-Monitoring:
Op basis van vooraf gedefinieerde transacties en opeenvolgende stappen daarin wordt de response tijd gemeten. Op deze manier wordt via een objectieve methode inzicht verschaft in de performance vanuit het perspectief van de eindgebruiker.

• Service Level Dashboard:
Nauwkeurige metingen en rapportages omtrent end-to-end systeem beschikbaarheid, performance en business kritische applicaties.

Er zijn er nog een aantal, maar als je kan aangeven wat je precies zoekt kan ik je voorzien van deze informatie daar ik zelf bij een ICT bedrijf werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou ik moet een beheerprocedure/gebruikersprocedure vinden en ik moet kijken of die voldoet aan de kwaliteits normen van ITIL...Ik ben dus eigenlijk gewoon op zoek naar een al geschreven beheer\gebruikers procedure...Thanx voor je antwoord in ieder geval!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://books.google.nl/books?id=8coXa5dWutgC&pg=PA400&lpg=PA400&dq=kwaliteitsnormen+van+ITIL&source=bl&ots=zo2uZ74MDd&sig=8DEyz96ZO0dwyoaM9bR-UjFHKeI&hl=nl&ei=8lliTbaFHYuZOoW07dYN&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CCMQ6AEwAA#v=onepage&q=kwaliteitsnormen%20van%20ITIL&f=false Hier staan in ieder geval de kwaliteits normen van ITIL. home.deds.nl/~minime/office/rapport%20versie%202.docx Hier staat wat informatie in over beheerprocedures.
maar dit is per bedrijf anders, tevens zijn er verschillende varianten van gebruikers en beheer procedures.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanx...ik ben pas level een dus mag niet stemmen...anders had ik zeker op je gestemd,,,dankje!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Your welcome! Snel level 2 halen :)