kan een mac mini aangesloten worden op een laptop?

dat je m kan gebruiken als hardeschijf.

Ik wil een laptop maar ook een mac maar ik kan niet kiezen

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ja, dat kan m.b.v. 'Target Mode' (al een jaar of15). Zet de mini aan en houdt de letter t ingedrukt tot je het firewire-symbool op het scherm ziet. Laptop mag al opgestart zijn. Sluit daarna de mini en de laptop op elkaar aan m.b.v. een firewirekabel. De HD van de mini verschijnt dan op het bureaublad van de laptop. Die laptop moet natuurlijk wel HFS+schijven kunnen lezen. Als je een laptop wilt, maar ook een Mac, dan heb je de keus op MacBook, MacBook Pro of MacBook Air. Dan kun je nog steeds bovenstaande truc toepassen om je data over te zetten van de mini naar je MacBook. Beschrijving is ook te vinden in Mac Help, in het helpmenu van de Finder (op je mini).

Je kunt op de Mac bestandsdeling aanzetten en dan via je netwerk (draadloos) verbinden. Zou dat voldoende zijn?

Onmogelijk. Hoe wil je dit aansluiten? USB -> USB? Dat zal niet kunnen. Je kan zelfs niet je laptop als beeldscherm gebruiken voor je Mac Mini, er zit namelijk geen invoer voor beeld, alleen uitvoer. Ik snap dan je vraag ook niet. Als je twijfelt tussen een Mac Mini en een Windows Laptop. Waarom wil je dan je Mac Mini als een harde schijf gebruiken als je een laptop hebt. Dan heb je het toch allebei in huis? Apple verkoopt ook laptops, de Macbook. En ook de duurdere Macbook Pro's waarvan er hoogstwaarschijnlijk midden maart al nieuwe modellen van zijn. Als je twijfelt zou ik nog even wachten, een maandje, voordat je iets aankoopt. Of ga even naar www.onemorething.nl meld je aan en vraag daar op het forum: 'Switchers' voor meer info. Ik ben al jaren Mac gebruiker en kan het je alleen maar aanraden.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100