Dat is nogal wat. Runescape is een enorm complex programma, waarschijnlijk gemaakt door 10tallen ervaren programmeurs.
Als je spellen wil gaan programmeren, moet je eerst een programmeertaal kennen. Runescape bijvoorbeeld is in de taal Java gemaakt. Als je de taal beheerst kun je simpele spelletjes maken, mannetje dat een stuiterend balletje moet pakken of zo. Dat klinkt heel erg simpel, maar zal al knap lastig zijn om te maken. Als je meer ervaring opdoet, ga je moeilijkere spellen maken. En als je het heel goed beheerst, zou je kunnen gaan werken bij een softwarebedrijf dat spellen maakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Runescape is te hoog gegrepen je kunt wel een GameMaker (programma) installeren hier kan je hele leuken dingen mee maken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou beginnen met een programma als gamemaker, dan zie je snel in hoe moeilijk het is, en voor zo'n game als grepolis en runerscape heb je wel meer mensen nodig, een heel team van progameurs, moderators, webmasters en sponsoren, dus succes daarmee!!!