Ik hoor iemand via het geluid van mijn computer type, terwijl niemand bij ons thuis typt.

Oké, dit klinkt misschien heel bizar. Maar ik hoor via mijn geluid iemand typen. Ik ben het zelf niet, en niemand bij ons thuis. Verder heeft mijn computer vanochtend ook raar gedaan, hij sprong op een blauw scherm met lettertjes en startte opnieuw op. Zou dit een virus kunnen zijn?

- Er staan ook geen tabbladen open die dit geluid maakt -

Toegevoegd na 16 uur:
Het is opgelost, ik had bestanden verwijderd die ik die dag had gedownload en geinstraleerd en nu heb ik nergens meer last van. Wel bedankt dat iedereen zo snel reageerde, want ik schrok me gisteren echt kapot!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (5)

Ja dit is waarschijnlijk een virus of je hebt iets verkeerds gedaan dat je blue screen of death krijgt en rare geluiden. Probeer hem eens op te starten zonder internetkabel erin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat geluid is erg raar. Is er eventueel een ander apparaat dat dat geluid kan maken?
Verder is het blauwe scherm dat ook wel eens blue screen genoemd wordt iets wat wel eens voorkomt bij computers.
Er is dan een foutmelding in de software opgetreden. Meestal is dit niet ernstig maar heel af en toe kan het zo zijn dat je pc gecrashed is dan. Ik zou je zeker aanraden een schijfcontrole te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt ook sites met reclames die geluid maken die staan dan soms over je muziek heen te loeien en dan MOET jij de reclame wel even zien om ergens in een klein hoekje het geluid uit knopje te vinden..arrh!

Toegevoegd na 4 minuten:
PS als je echt het idee hebt dat er iemand mee kan kijken in je pc van een afstand. voer dan vooral geen wachtwoorden in en als je denkt dat het daar te laat voor is moet je al je wachtwoorden veranderen (op een andere pc natuurlijk!)

Wil je niet bang maken en hoop dat dit allemaal niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gebruik je een computer of laptop? een laptop hoort geen vreemde geluiden te maken, behalve de HS. voor een computer, zou het de fentilator(en) kunnen zijn. die zitten al snel vol stof, en kunnen een hoop kabaal maken als iets in de weg zit.
dat 'blauwe scherm met lettertjes' is een fout van windows, waar ze nooit een antwoordt op hebben kunnen vinden. kennelijk komt die alleen voor als je 3d-video games speelt, of op het web zit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt gaan naar het configuratiescherm en kijken onder programma's of er kort geleden iets geïnstalleerd is wat jij niet kent en dat te verwijderen.Het is nog makkelijker om de computer naar en eerder gemaakt hestelpunt terug te draaien van voor die tijd dat dit begonnen was.Want waarschijnlijk heb je wel iets gedownload en geïnstalleerd waar dit in mee gekomen is.