levertijd van dell

ik heb zaterdag avond (12-02-11) twee laptops besteld bij dell. bij de geschatte levertijd stond 1 maart. dat is dus nog 2.5 week! is dat niet veels te lang? normaal is het toch 5 tot 7 werkdagen?

komen de bestelde items vaak eerder of later dan de verwachte levertijd??

ik ga dood van het wachten en dat na 2 dagen:(

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kimath
13 jaar geleden
Zo dood ben je nog niet, want je kunt deze vraag nog stellen.

Antwoorden (6)

Meestal eerder dan de levertijd bij zulke lange levertijden. Deze levertijden zijn zo lang omdat ze nog besteld/ gemaakt moeten worden, had je speciale wensen bij die laptops?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee waarschijnlijk moet de pc nog samengesteld worden met jouw aangegeven onderdelen. Dit gebeurd hoofdzakelijk in de fabriek. Vandaar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een correct antwoord. Als alle componenten op voorraad aanwezig zijn, is je PC zo in elkaar gezet en wordt die meteen verzonden. Waarschijnlijk moeten ze wachten op enkele componenten. Dat komt soms voor. Als je een aanbieding besteld moet die soms ook nog worden afgemaakt, maar voor aanbiedingen hebben ze vaak wel een voorraad of verkopen juist componenten die ze nog op voorraad hebben. Dell zorgt er voor dat er zo min mogelijk eigen voorraad is om de kosten te besparen.
Dell is alleen snel als je een support contract met ze heb afgesloten, bij aankoop nieuw apparaat betwijfel ik de snelheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is niet juist. Ik ken heel veel mensen die prive bij Dell bestellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En al die mensen vinden de snelheid waarop Dell reageert goed?
Ik bedoel dat ze snel (lees: binnen 2 dagen) zijn wanneer je op contractbasis werkt met ze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je het nu over support (service contract) of een levering? Als je een Dell bestelt sluit je een koopovereenkomst en Dell geeft in de offerte al aan wat de levertijd is. Het komt wel voor dat het eerder is, maar zelden later en dat wordt gecommuniceerd. Ik begrijp het probleem niet zo goed. Ik bestel al 10 jaar al onze PC's, laptops en servers voor ons bedrijf en hier heb ik nooit problemen mee gehad. Support is er binnen een dag en daar betaal ik ook veel geld voor, zon 300 euro op een laptop. Dat betaalt de consument niet, tenzij hij/zij dit erbij neemt. in mijn familie hebben mensen ook goede ervaring met Dell. Mijn schoonvader had gisteren binnen een dag een nieuwe monitor nadat zijn monitor het had begeven na 1,5 jaar. Dus kennelijk zat er ook 3 jaar support op zijn consumenten PC. Dit kan je wel of niet afnemen, hoewel een monitor sowieso niet binnen een jaar kapot mag gaan. Ik ben helemaal niet pro Dell, maar ik heb nog nooit meegemaakt dat ze afspraken niet nakwamen.
Dat is de uiterste levertijd ik heb hem ook veel eerder binnen gehad
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik had ook iets van 2~3 weken op mijn laptop moeten wachten. Hij moet namelijk eerst nog gemaakt worden, gecontroleerd en getest, daarna de software er nog op en dan moet hij helemaal naar Nederland komen.

Ik keek ook constant op de website om te zien waar op dat moment was. Ik had hem geloof ik wel een paar dagen eerder dan de datum die eerst vermeld stond.

Het is eigenlijk maar goed dat het zo lang duurt, want dan weet je ook dat hij goed getest is en niet snel snel gemaakt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is de uiterste levertijd, ze doen express een late datum zodat je niet kan zeggen dat ze te laat zijn. Ik kreeg mijn laptop 2 weken eerder dan de geschatte datum. Hoop voor je dat ze er snel zijn!