Waar ligt het geheugen bij een laptop?

Ik wil graag tijdens een presentatie informatica aan de klas laten zien dat een laptop een geheugen bevat. Ik weet echter niet precies waar het ligt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

op de onderkant van een laptop zitten verschillendetekentjes en daarbij schroefjes.

3 cirkeltjes op elkaar staat voor de hardeschijf, meestal aan de zijkant.
geheugen zit meestal ergens in het midden
zie de bronnen voor hoe dat eruit ziet.

schroef anders gewoon alle schroefjes aan de onderkant open en je zult vanzelf alles zien, de processor, hardeschijf en het geheugen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de harde schijf, die ligt bij Acer laptops rechts van de touchpad onder het toetsenbord, ik weet niet of dit bij alle merken zo is. Als je aan de onderkant van je laptop kijkt, zie je ook allerlei vakken die open kunnen, zoek naar het tekentje van de harde schijf, of pak het boekje van je laptop erbij, dat werkt ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
of externe harde schijf, dan ligt ie ernaast of erachter :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
MCMXCIV, hartstikke bedankt voor je reactie. Ik zal het checken :D Trouwens, hoe ziet het tekentje van de harde schijf eruit?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met 'geheugen' wordt normaal gesproken NIET je harde schijf bedoeld.
Ik weet het niet zeker maar volgens mijn kan je het geheugen vinden door het warmste deel van je laptop te vinden, je laptop moet natuurlijk wel al even aan staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal het testen, thanks :D
Tja... Dat is bij elke laptop anders! Je hebt bijna altijd een schroevendraaier met een nogal kleine kruiskop nodig. En dan gewoon de klepjes onder op de laptop losschroeven om 't geheugen te vinden. Het is dan een soort klein printplaatje van zo'n 3x8cm. Het laptopklepje is meestal niet heel veel groter: zo'n 5,5x9,5cm. dan bijvoorbeeld. Soms moet je een groter klepje openen en zijn er meerdere onderdelen tegelijkertijd te zien. Hangt dus echt van je laptop af!
Google fabrikantnaam+laptoptype+PDF en redelijke kans dat je een handleiding van je laptop op internet vindt.