mijn pc start niet door,windows xp .kan ook niet bij START,door zwart scherm ?help

pc draait wel,maar blijft zwart scherm ook in veilige modus

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar GV doet het toevallig wel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet zo dat als 1 computer kapot is, dat alle andere ook niet meer kunnen werken. ;)
bamibal
13 jaar geleden
Staat je monitor aan? Kabeltjes goed aangedrukt?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat hij wel beeld heeft, als hij hem op veilige modes zet... Misschien dat je instellingen staan op een extern beeldscherm?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1. kom je wel in je bios?
2. geeft hij een zwart scherm voordat je uberhaupt ziet dat windows opstart?
3. Hoeveel geheugen banken zitten vol? probeer ze 1 voor 1 eruit te halen dit kan ook vaak een probleem zijn. Ik denk dat dit een hardware matige fout is.

Antwoorden (7)

heb je gecontroleerd of alle kabels goed vast zitten?
Stom misschien maar kan gebeuren.
Ook binnenin de videokaartaansluiting controleren.
Als dat niet lukt probeer dan te starten met een opstartdiskette (windows 98 bijv.)
Probeer te kijken of je de harde schijf kunt benaderen met de opdracht C:/ of cd C:/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HD zal wel te benaderen zijn, anders zou je wel een melding krijgen van je CMOS, dat er geen bootable devices zijn gevonden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
.... ook binnenin.... AANDRUKKEN Dus !
(waarschijnlijk door transport of krimpwerking geen goed contact meer met je socket connecties.
baat het niet.... (pc wel eerst uitzetten )
ik zou eens een andere beelscherm aansluiting probeeren.
als er wat veranderd is in je beeld instellingen wordt het beeld naar een ander beeldscherm gestuurd...die niet is aangeslooten.
tijdens je opstart wordt naar alle schermen het zelfde gestart maar als windows opstart stuurd die allen maar het geselecteerde scherm aan. probeer het eens! ook je DVI/HDMI aansluiting.
als je dan weer beeld hebt kan je alles weer goed zetten bij je beeld instellingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zelf ook 2 schermen en als ik opstart kopieert hij het beeld naar beide schermen maar als windows gaat laden laat alleen mijn hoofdscherm alles zien, als mijn bureaublad er is zie ik hoe ik het ingesteld heb (uitgebreid bureaublad naar 2e scherm). Dus zoals al gezegd is zou het kunnen komen door dat je hiervoor een dual screen opstelling had.

1 oplossing blijft altijd: een windows herinstallatie, maar dat kost meer tijd meestal
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarschijnlijk ligt het aan het beeldscherm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 Bij lag het ook aan mijn beeldscherm lees mijn reactie
tjop tjop naar de mediamarkt of een andere computerboer voor een videokaartje.
Die doet het niet meer dus
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
open je kast, zoek de videokaart, druk deze ZEER stevig in zijn voetje en hij werkt weer !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als die echt stuk is kan je drukken tot je een ons weegt he XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
da's waar.
laatste redmiddel als de kaart nog niets doet, alles wat je eraf kan halen eraf halen oven voorverwarmen op 200 graden, 2 minuten erin, af laten koelen (niet helpen) en gaan met die banaan (anders gaatie toch de vuilnisbak in ?)
Ik heb dat ook een keer gehad.
Als je een lamp vlak bij je scherm houd zie je dan wel het beeld wat je normaal hoort te zien ?
Wat voor beeldscherm heb je trouwens een platte ?
Ik had toen een platte beeldscherm en had een andere aangesloten en toen kreeg ik wel beeld.
Bij mij lag het dus aan het beeldscherm.
De ene keer deed hij het wel en dan weer niet.
Het viel mij op als ik mijn beeldscherm lang aan had staan (dus warm werd) viel het beeld weg en kreeg ik dus een zwart scherm, en als ik een lamp er vlak bij hiel zag ik dus als ik goed keek wel beeld.

Er was niks mis met mijn computer want mijn computer heb ik nog steeds ik had gewoon een andere beeldscherm gekocht.

En het is van mij al 3 jaar geleden en ik zit nog steeds achter mijn computer.