watis voor mijn een goede laptop

Ik wil er films op kunnen kijken in normale kwaliteit.
snel kunnen internetten.
films/ muziek downloaden
dvd branden.
met photoshop kunnen werken (niet professioneel)
ik wil er spellen als de SIMS op kunnen spelen. (voor de echte spellen heb ik al een playstation)

en verder zal ik vooral de tekstverwerker veel gebruiken voor school.

minimaal 3GB budget max 500 euro
waar moet mijn laptop minimaal aan voldoen betreft werkgeheugen/ video kaart / pixels e.d om bovenstaande te kunnen doen.

De laptop komt ter vervanging van mijn oude pc (2GB)

Ik heb weinig verstand van computers, dus wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ok, een antwoord:

- voor 500 kun je zoiets wel kopen

- bespaar op software! Windows 7 home is echt prima, net als AVG. kies verder gratis pakketten als OpenOffice, Thunderbird en Firefox, deze werken perfect en je houdt geld over voor de hardware.

- neem dan een laptop met liefst een i5 processor of vergelijkbaar ivm aantal cores (veel spellen gebruiken die nu al) dus 4 cores of meer is erg mooi als dat lukt

- kies een laptop met aparte grafische chip erin (bv nVidia) met eigen video geheugen, ipv geintegreerde Intel video. Hierdoor spelen 3D spellen veel beter op je laptop.

- kies je voor een 64 bit versie van Windows, denk er dan aan om minimaal 4 gb in de laptop te stoppen, omdat 64 bit software iets meer geheugen gebruikt. En andersom kun je met 32 bit Windows niet veel meer dan 3 gb gebruiken, dan heeft 4gb of meer weinig zin.

- zelf goede ervaringen met HP probook laptops, stevige buitenkant en goede werking voor niet teveel geld. Acer of Dell kan ook, maar komt vaak met veel voorgeinstalleerde software die leuk lijkt maar na een aantal weken/maanden niet meer werkt en gekocht moet worden.

- let op de mogelijke service van de winkel/webshop en fabrikant. Slechte ervaringen met mediamarkt, goede met Dell, OfficeCentre.

- heb je een keus gemaakt, kijk dan eerst even naar reacties op kieskeurig.nl en tweakers.net van anderen en mogelijk goedkopere winkels

- succes, er is erg veel keus :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dit merk is uitstekend. MEDION

http://www.medion.com/nl/electronics/prod/MEDION%C2%AE+AKOYA%C2%AE+E6215+laptop/30011268A1?category=standard_notebooks_7
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik raad je een acet aspire aan.
Eentje onder 500 euro kijken die zijn goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben je gek Acer.....
Ben al ruim een jaar zeer tevreden over de HP Pavillion dv7 2260ed. Mooi vormgegeven, snel, goede beeldkwaliteit, en ik vind het formaat prettig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Even doorsparen voor een Macbook is mijn advies.. Kost iets meer maar je hebt er drie keer zoveel plezier van!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
plus! Zelf heb ik een 2e hands via Marktplaats op de kop kunnen tikken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Min... Veel te duur voor wat ie kan
Houd sites als iBood.nl in de gaten. Verder kun je al je voorkeuren bij Tweakers Pricewatch selecteren, en dan kijken of er wat tussen zit. Het zojuist genoemde i5 processoren mag je negeren, is niet nodig met genoemde budget. Een core duo is just fine. En doorsparen voor een macbook is al helemaal ridicule met de redenen waarvoor jij een laptop zoekt. (en dit komt van een MBP eigenaar, maar ik heb het nodig voor de studie :p)