Hoe weet mijn e-dentifier van abn amro tekens een response?

Sinds vandaag heb ik internet bankieren. Maar hoe weet dat apparaat telkens een toegang code te verzinnen? Zend hij dat uit? En ontvangt hij ook code's?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K

Het beste antwoord

Daar zit gewoon een soort klok in dat om de zoveel seconden/minuten een andere code geeft. Deze klok loopt gelijk met de code die je moet invullen op internet .

Dat heet een Token beveiliging.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja er zit een soort formule in de code die de tijd aangeeft van het aanmaken van de code. Maar je kan bijvoorbeeld de volgende dag niet weer de code gebruiken omdat hij dan alweer gebruikt is op de website en dat slaat de reader ook op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat het apparaat is aangesloten met de usb kabel, ontvangt hij volgens mij geen gegevens, maar hij weet welk pasje erin zit, dus hoeft dat ook niet.
Zonder kabel moet je elkens een code invoeren om een response te krijgen. Dit wordt ook vaak gebruikt met tokens om bv e-mail veilig te kunnen openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij komt er juist geen USB bij kijken maar is het enkel gebaseerd op datum/tijd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je geen edentifier van de abn-amro hebt, weet je dus ook niet waar je over praat. Er zit namelijk wel een usb aansluiting op. Dus voordat je je verhaal gaat ophangen en gaat minnen, mag je eerst wel eens produktkennis opdoen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb niet gemind dus rustig maar. Ik heb in zoverre kennis van zaken dat ik van 4 banken gebruik heb gemaakt van internetbankieren (momenteel alleen Rabo), heb nog nooit een USB-aansluiting op zo'n ding gezien. Ook niet bij die van ABN-AMRO die de rest van mijn familie nu gebruiken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wil je nu zeggen dan dat je bij 4 banken hebt gezeten en dat de rest van je familie abn gebruikt? dat je er alle verstand van hebt? ik zit zelf bij de abn en weet het dus uit eerste hand. https://www.abnamro.nl/nl/prive/slimbankieren/edentifier2/installeren_win32_ie.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee natuurlijk niet, ik verklaar mijn reactie door te zeggen dat ik het nog nooit heb gezien. Daarmee ontken ik niet dat je gelijk hebt. Prima, het zou goed kunnen dat je er eentje met USB hebt; ik zie het ook in je link nu. Maar zoals je daar kan zien is er ook een "e.dentifier" zonder USB, die wordt bij ons thuis dus nog gebruikt... Ik heb er nog nooit eentje met USB gezien (tot vandaag), that's all...