wat is het verschil tussen dpi en pixel?

Toegevoegd na 51 minuten:
wat is dan een of is het 1 dot?
per inch, dus vrij vertaald per ... cm.
maar als je het vergroot of verkleind is die cm groter of kleiner geworden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (2)

1 pixel is een dot dpi = dot per inch
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een maat voor het aantal pixels is DPI (dots per inch). Hiervoor geldt dat een hogere waarde meer detail geeft op dezelfde oppervlakte.
Hiervoor geldt dat een hogere waarde meer detail geeft op dezelfde oppervlakte. Als je die inch of 2,54cm vergroot, wordt dus het aantal pixels kleiner.