Nee winstgevend, maar of dat nu al is, weet ik niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er van af of er voldoende advertenties aangeklikt worden of er zelfs voor de advertentieruimte tevoren wordt betaald. De meeste en communities op Internet zijn ooit begonnen als iemands hobby en worden door de betreffende beheerder opgehoest. Die lopen ook niet meteen in de duizenden euro's, hoor, het is goed op te brengen.
Sommige communities proberen die kosten te verhalen op de leden door een bijdrage te vragen al dan niet vrijwillig, of door advertenties te plaatsen (wat vrij lucratief schijnt te zijn).
In welke categorie Goeie Vraag valt weet ik niet, en ik denk ook niet dat ze ons dat gaan vertellen, maar advertentie-inkomsten kunnen inderdaad lekker oplopen. Denk niet dat er nog veel geld bij hoeft, en op de lange duur zou het best eens lucratief kunnen zijn. Dat het kostendekkend is twijfel ik eigenlijk niet aan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ilse verdient via Google Ads geld van vooral jongeren. De inkomsten en uitgaven m.b.t. de Ads en de apparatuur/personeel: daar heeft waarschijnlijk alleen een klein groepje personeel zicht op. 'T mooiste zou zijn dat iemand van Ilse er antwoord op kon geven.
Verder heeft een dienst als deze waarschijnlijk positief effect op de marktwaarde van de naam Ilse. Da's erg moeilijk te berekenen.