Ik wil een iPad kopen, hoeveel scheelt dat als ik hem in Amerika haal.

Mijn tante gaat naar Amerika en ik wil graag weten of het qua prijs veel scheelt met Nederland en of er dan nog andere verschillen zijn..?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.8K

Het beste antwoord

De prijs is 499 dollar, daar komt bijvoorbeeld in New York 2x 8% sales tax bij (sales tax verschilt per staat, maar neem even de Apple store op 5th avenue als voorbeeld), dus totaal zo'n $560. Tegen de koers van vandaag van ong. 1,36 heb je m voor € 425.

Er zit dan een Amerikaanse adapter bij die niet past in een Nederlands stopcontact, dus moet je een verloopje kopen. Ook loop je het risico dat je tante invoerrechten moet betalen als ze meer spullen uit Amerika meeneemt. Je mag btw vrij maar 475 euro aan goederen invoeren, dus één truitje erbij en ze gaat eroverheen.

Als laatste nadeel moet je voor de garantie een adres in Amerika opgeven en dat heb je waarschijnlijk niet. Mijn advies: niet doen.

Toegevoegd na 47 seconden:
O ja, de Ipad2 komt eraan. Als je geen gillende haast hebt, zou ik daar op wachten. Deze heeft een camera en veel snellere processor.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ga ervan uit dat de iPad in Amerika in dollars evenveel kost als hier in Euro's, maar dan komt er nog wel belasting bij.

Als je de goedkoopste iPad wil hebben, kost die in Nederland € 500 incl. BTW.

In de VS betaal je $ 500 excl. ca. 8% tax, dus $540 incl. tax. Bij de huidige wisselkoers is dat ongeveer € 400.

Bedenk ook dat jij of je tante niet onbeperkt goederen Nederland binnen mag brengen. Dat mag tot een bedrag van € 430 zonder dat je er belasting over hoeft te betalen. (zie bron).

Als je dus alleen een goedkoop model iPad koopt, moet dat net kunnen bij de huidige wisselkoers.

Toegevoegd na 4 minuten:
Je iPad heeft dan inderdaad een Amerikaanse adapter/stekker. Als je al een iPod of iPhone hebt, hoeft dat geen probleem te zijn: die zijn hetzelfde.

Qua garantie: ik heb geen problemen gehad toen ik mijn iPad kocht in New York. Volgens mij heb je wereldwijde garantie.

Toegevoegd na 21 minuten:
Het scheelt dus € 100. Lijkt me mooi meegenomen.

Er zijn momenten dat het nog meer scheelt. Ik heb de mijne op de eerste dag van de uitverkoop gekocht (de dag na Thanksgiving) met een leuke korting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon hier in nederland halen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Koop hem gewoon in Nederland ivm garantie invoerrechten etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de dollar is minder waard, dus het is goedkoper