hoveeel computer staan er in Nederlandse huizen?

Juiste tekst;
Hoeveel computers staan er in Nederlandse huizen?

Het gaat om het totale aantal laptops en pc's

Ik heb deze links van het CBS;
ICT gebruik van personen naar persoonskenmerken;
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=71098ned&D1=0-32,56,61,65-78,85,98&D2=0-2&D3=a&VW=T

Media en ICT; gebruik televisie, krant, pc en internet;
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publication/?DM=SLNL&PA=70655ned&D1=11-147&D2=0-2&D3=a&VW=T

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.2K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aha, de min-duimer is weer actief. Ik geef iedereen een +1.
AWM
14 jaar geleden
Goed werk Dounja!
Dit keer was ik de minduimer, omdat ik vond dat er niet de moeite werd genomen om de vraag te lezen.

Antwoorden (10)

Bij elkaar heel veel denk ik.
Bij ons staan er 4, waarvan er 2 dagelijks worden gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 computers 1 laptop en een PDA, ze worden allemaal intensief gebruikt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3 desktops, 1 laptop, xbox360, playstation2 en een nintendo 64. Als je dus spelcomputers meerekent heb ik er thuis 7. Ook oude computers die maar 1x per jaar aan staan, hoogstens.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De volgende cijfers gelden voor Nederland en de nabije buurlanden.
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Antoni
14 jaar geleden
Voor de volledigheid je bron erbij: http://recruitmentmatters.nl/2008/09/04/hoeveel-computers-heb-jij-thuis/
AWM
14 jaar geleden
Oké, dank je.
Ik hoop dat je dit blijft doen, dat scheelt mij tikwerk.
Antoni
14 jaar geleden
LOL, knip- en plakwerk, bedoel je. Of tik je die URL's altijd helemaal over?
AWM
14 jaar geleden
Nee, ik vind die URL's overbodig.
Je antwoord wordt niet meer of minder waard door een bronvermelding, want de betrouwbaarheid van die bron is niet te checken. Maar als jij ze bij mijn antwoorden wilt toevoegen: Be my guest.
Antoni
14 jaar geleden
Soms is op die website nog meer informatie te vinden, die voor de vraagsteller ook interessant kan zijn, lijkt mij. Dat geldt ook in dit geval.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De betrouwbaarheid is natuurlijk wel BETER te checken als je de bron hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jammer dat je aan de hand van die grafiekjes niet kunt zien hoeveel mensen bijv. een PC èn een laptop hebben.
Gemiddeld zo'n drie per huis.
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Da's te hoog.
Op deze website vind je een deel van een antwoord: http://www.ad.nl/multi-media/2414725/Drie_computers_per_huishouden.html

Packard Bell heeft er dus blijkbaar een onderzoek naar gedaan.

Toegevoegd na 7 minuten:
Deze tekst: "Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS)
Het CBS verzamelt, bewerkt en publiceert statistieken voor de oveheid, maar ook voor burgers en bedrijven. Zo berekent het CBS de gemiddelde gezinsconsumptie, HET AANTAL COMPUTERS PER HUISHOUDEN [hoofdletters van mij, zodat de tekst opvalt, (Antoni)], het autogebruik in Nederland en vele andere (index)cijfers.

Tip: op http://statline.cbs.nl/statweb/ kun je statistieken gratis opvragen." vond ik op deze website: http://www.economische-begrippen.nl/abc.htm

Op de website van het CBS zou je het antwoord dus moeten kunnen vinden, maar ik vind die website erg onoverzichtelijk en gebruiksonvriendelijk: http://statline.cbs.nl/statweb/
14 jaar geleden
Moeder: 1 computer, 1 laptop
Vader: 2 computer, 2 laptops(waarvan een niet gebruikt)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheelt uiteraard per huishouden.

Hier staat o.a.
3 x laptop
4 x desktop
1 oude pc

2 x xbox360
2 x Xbox
1 x Nintendo Wii

1 x PDA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wij zijn met zijn 3en, maar we hebben er 4.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op 't moment ±1,85 per huishouden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord cuty !
Kun je de bron ook geven?