Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik geen toestemming meer hoef te geven voor comments op Wordpress?

Hallo mensen van het goede leven. Ben een tijde bezig met wordpress. Mooie site gemaakt, al zeg ik het zelf. Maar als er comments worden geplaatst, wil ik niet steeds toestemming hoeven geven. Dus niet dat je je comment plaatst en dat er boven je comments staat: 'Your comment is awaiting moderation.'

Hoe doe ik dat?

Toegevoegd na 21 minuten:
Voor de mensen die meer uitleg wilden. Je gaat naar de site. Je klikt op het bericht dat je verder wilt lezen en omdat het een interessant of grappig onderwerp is wil je een comment (reactie) plaatsen. Je hebt je naam, e-mail, eventuele website en je bericht in gevuld. Je klikt op post en dan staat er: Your comment is awaiting moderation. Ik als webmaster wil niet elke keer een comment gaan beoordelen.

Bij de instellingen van wordpress 'discussion' kun je kiezen 'before a comment appears' Daar kun je 2 opties aanvinken. 1. An administrator must always approve the comment 2. Comment author must have a previously approved comment. Deze staan beide niet aangevinkt. Dus waar kan ik het dan wel uitzetten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (1)

Ik heb een tijdje een blog op Wordpress gehad, en volgens mij kan het gewoon niet wat jij wil. WP heeft het er automatisch ingebakken, ervan uitgaande dat bijna alle gebruikers dit handig (en zinvol!) vinden.

Als deze optie er niet automatisch in zou zitten, dan zou je veel meer flauwe kul verhalen over Viagra en zo, op je blog als comment krijgen. De reden dat je nu zo weinig spam vindt, komt gewoon omdat spammers weten dat alle berichten toch eerst worden beoordeeld. Spammen is dan zinloos.

Zelf vond ik het een heel kleine moeite om even de comments goed te keuren. In ieder geval gaat dat sneller dan steeds rommel uit je comments te moeten halen, en het oogt ook veel beter, een blog zonder spam. Blogberichten met onzin-commentaren schrikken mensen af, en jij kunt niet altijd op tijd zijn om de troep weg te halen.

Weet je dat Wordpress op diverse plekken ook eigen blogs heeft? B.v. over de nieuwste snufjes en technische veranderingen. Je kunt daar naar hartelust discussieren over veranderingen, en dus ook je wens om commentaren vooraf goed te keuren, uit te vinken, eens ter sprake brengen. Succes!