Hoe kom ik aan het totaal van een bepaalde kolom in Excel??

Ik heb in Excel een voorraadberekening ingevoerd:
Kolom A is aantal,
Kolom B is omschrijving
Kolom C is prijs per stuk
Kolom D is totaalprijs per regel

Mijn dochter heeft voor mij de formules er in gezet. Ik heb nu alles ingevoerd(op zondag ja, zelfstandige kleine ondernemer) maar ben reuze benieuwd naar het eindtotaal. Wie helpt me verder?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Bovenin in de menuknoppen zit de functie autosom. Daarmee kan je automatisch alle getallen bij elkaar op laten tellen. Je kan oko intypen
=som(
Vervolgens selecteer je alle velden die je bij elkaar op wilt tellen. en sluit af met )
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In dat geval kun je alle cijfers van kolom D selecteren en vind je rechts onder in een balkje; gemiddelde + som. Bij som krijg je een totaal aantal.

Het is ook nog mogelijk (weet je dochter waarschijnlijk wel) om van kolom D onderaan een totaal te maken, door alle D vakjes op te laten tellen met een formule.