CD/DVD drive delen in LAN netwerk.

ik vroeg dit al eerder toen koos ik als 'beste' antwoord een tweak voor een virtuele CD dat werkte wel, maar gaf erg veel narigheid. dus nu nogmaals: hoe kan ik de CD van een andere PC via een LAN benaderen?

Toegevoegd na 6 dagen:
hoi,
geen van de antwoorden is goed.
hoe autoriseer je de CD drive.
in het netwerk kan ik hem wel zien, maar niet benaderen.
de harde schijf, mappen, etc kan ik wel benaderen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (3)

Heel simpel. Als we het tenminste over Windows hebben.
Zet 'delen' aan in de eigenschappen van de drive.
escape
13 jaar geleden
Je moet op het zelfde netwerk zitten. dan moet je de cd drive die je wilt delen op delen zetten. (doe dit op de pc met de drive) Lees even alles rustig door en doe niet klik klik klik. Als je dat gedaan hebt ga je op de pc zitten waar je datgene van de cd/dvd af wilt halen. ga naar netwerk en dan klik je op de pc waar de drive in zit. Nu moet je als het goed is de drive in beeld hebben en kun je ermee doen wat je wilt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga naar windows verkenner op de pc waar de cd drive in zit.
Klik rechts op de cd drive in het snelmenu kies voor delen.
In het volgende venster kunt u het delen activeren. Vergeet niet een duidelijke naam er aan toe te kennen. Indien nodig vergeet niet de machtigingen aan te vinken.
Daarna via de andere pc in het netwerk kijken of deze er staat .
Frank