Ik zoek een programma waar je kunt leren typen met 10 vingers dan wel te verstaan. Ik heb lang geleden mijn diploma gehaald maar je verleerd het toch.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

www.typelesonline.nl
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Veel computergebruikers kunnen ongetwijfeld snel tikken met twee of vier vingers. Toch biedt blind typen een aanzienlijk snelheidsvoordeel. Met dit programma kun je op een speelse manier zelf leren tikken met tien vingers.

Het programma past zich automatisch aan naar een azerty- of qwerty-toetsenbord. De bedoeling is dat je de letters op het scherm intikt en uiteraard zo weinig mogelijk fouten maakt. Het programma toont tijdens het tikken enkele animaties. Spiekers kunnen op het scherm zien waar elke letter staat.

Verder kun je met Rapid Typing verschillende gebruiksprofielen opstellen, zodat je achteraf unieke statistieken over je fouten en snelheid kan raadplegen. Dat we het programma in het Nederlands kunnen zetten maakt het bovendien extra aantrekkelijk voor de jonge of beginnende computeraar.

Windows 2000/XP/2003/Vista

bron: ZDNet

Tags: typen, toetsenbord
Downloads »
RapidTyping_Setup_2.9.4.exe (1910 KB
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar er bestaan ook allerlei typespelletjes op de computer waarbij je het typen weer kunt leren. Ik vind bijvoorbeeld text-express van zylom-games erg leuk om te doen, maar er zijn er zoveel.
Zo pak je tenminste op een leuke manier het typen weer op.
Succés!