beeld bellen, gaat dat via internet?

als ik een video call aan het voeren ben, gaat dit dan via internet of het mobiele netwerk. Het gaat om een mobiele telefoon.

Toegevoegd na 10 uur:
men snapt niet helemaal wat ik bedoel geloof ik. Ik heb een internet abo voor mijn mobiel. Nu wij ik graag weten hoe mijn tel. Verbinding maakt met beeld bellen. Maw is beeld bellen in mijn geval gratis of is het heel duur.

Toegevoegd na 4 dagen:
Het gaat over beeldbellen via een mobiele telefoon

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Dat hangt er vanaf met wie je beeldbelt. Jij zal in eerste instantie via het UMTS-netwerk beeldbellen, maar als je gesprekspartner via het internet verbonden is, zal je gesprek ook via het internet lopen. Beeldbel je met een WiFi-verbinding, gaat je beeldbelgesprek direct via het internet.

Als je beeldbelt met iemand bv. in Amerika loopt de data via een transatlantische kabel die voor verschillende diensten gebruikt wordt; o.a. internet, data- en telefoonverkeer. Je gesprek op die kabel bestaat dan gewoon uit een paar nullen en enen met een vlaggetje 'internet' of 'voip' of 'UMTS-telefonie' (simplistisch gezegd).

Als antwoord: ja, je beeldbelgesprek kan via het internet verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wat is Internet?
Je gegevens (data) beeld en geluid worden via een netwerk heen en weer gestuurd.
Als je het met een mobiel doet dan zal dus een gedeelte in iedergeval via het "mobiel" netwerk gestuurd worden.
Maar een mobiel netwerkwerk bestaat voor een groot gedeelte ook uit kabels. (Tussen de zendmasten in.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via het netwerk beeldbel je. Internet gebruik je alleen als je met jouw telefoon in kunt loggen op een router thuis of op een WIFIpunt met vrije toegang. Dan kost het je niets extras. Zorg dat je het goed geregeld hebt met de kosten. Veel mensen verslikken zich in het feit dat bepaalde telefoons zich regelmatig verbinden met internet om eventuele data op de halen. Bij ontbreken van een goed internetabonnement kan dat erg duur worden. Zet het goed in de instellingen van de telefoon.

Toegevoegd na 5 dagen:
Als je zo belt dan gaat het via het telefoonnetwerk van jouw provider. Je kunt beeldbellen via een internetverbinding (via Wifi of een (thuis-)netwerk) en je kunt via een normale telefoonverbinding bellen. Dus beide mogelijkheden zijn mogelijk. Jouw provider kan zeggen hoe snel je door jouw internetbundel bent met beeldbellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beeldbellen gaat via UMTS-straling (Universal Mobile Telecommunications System).
Om te kunnen beeldbellen heb je een UMTS-toestel nodig en natuurlijk ook degene met wie je wilt beeldbellen. Ook heb je een KPN- of Hi abonnement nodig. Bovendien moet je er beiden voor zorgen dat je je in een UMTS-dekkingsgebied bevindt.

Je belt net als met gewone telefoons, maar houdt je telefoon voor je en richt je camera op jezelf. Bovendien praat je tegen die ander via een headset.

Toegevoegd na 1 dag:
Ok, nu snap ik denk ik wat je bedoelt. Dit wordt wel IP- of Internet Protocol gebaseerde telefonie genoemd.
Bij IP-telefonie kunnen verschillende soorten verbindingen worden gemaakt. Bijvoorbeeld tussen twee apparaten in hetzelfde netwerk, tussen een toestel in een computernetwerk en een toestel in het vaste telefoonnet en tussen twee toestellen van het vaste telefoonnet via een computernetwerk.

Omdat bandbreedte op het Internet duur is, stellen providers meestal een beperkte bandbreedte ter beschikking aan de abonnees. Bij een ADSL verbinding is de hoeveelheid informatie die de gebruiker zelf kan versturen niet groter dan met een ISDN-verbinding. Dat maakt dat gebarencommunicatie via het gewone Internet, bijvoorbeeld door gebruik te maken van een ‘webcam’ en een programma als ‘Netmeeting’ nu nog niet mogelijk. De beeldoverdracht is daarvoor veel te traag. Ook als er gebruikt gemaakt wordt van een snelle ISDN- of vaste aansluiting om contact te maken met de Internet-provider. Als er in de toekomst meer betaalbare breedbandverbindingen ((A)DSL, kabel of glasvezel) beschikbaar komen wordt gebarencommunicatie via het Internet wel aantrekkelijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het ligt eraan of je provider dit ondersteund