FTP programma zonder HTML codes e.d.

Hoi,

Ik wil mijn domeinnaam laten verwijzen naar mijn webruimte van mijn provider. Maar heb nu een ftp programma nodig om de website te bouwen, toch???
Ik ben nu dus ook op zoek naar een simpele, maar toch gratis ftp programma. En ook zonder HTML codes e.d.
Is dit hele verhaal mogelijk of niet?

Gr. Regina

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

http://www.gratissoftware.nu/gratis-ftp-software.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd het programma ultraEdit. Er zit een ftp-mogelijkheid in en verder is het gewoon een (uitgebreide vorm van) kladblok-programma.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op onderstaande URL staan verschillende mogelijkheden. Naar mijn weten upload je pagina's,HTML. PHP, doc's gif's, etc.
De ftp-server bepaald de extensies.
http://www.gratissoftware.nu/gratis-ftp-software.php
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haalt nu 2 dingen door elkaar.

FTP = File Transport Protocol. Oftewel: Een FTP programma is een programma dat in staat is om via 'ftp' bestanden over te zetten naar een andeere computer. Je zal waarschijnlijk een FTP programma nodig hebben om de bestanden op de webserver te zetten. Een fijn programma hiervoor is bv total commander (http://www.ghisler.com/)

Daarnaast heb je software nodig om je webpagina's te maken. Dat kan al heel eenvoudig in notepad, maar daar moet je wel goede HTML kennis hebben. Het fijnste werkt een programma waar je 'gewoon' op beeld kan klikken en aangeven 'hier rood' 'daar deze tekst' 'hier een menu'. Daarnaast is het handig om -als je wat beter wordt- ook de HTML te kunnen aanpassen. Een goed programma is bv coffecup html editor (http://www.coffeecup.com/freestuff/)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je vraag is eigenlijk meerdere vragen.

Je hebt een FTP programma nodig om je website online te kunnen plaatsen. Zelf gebruik ik al jaren FileZilla. Simpel in gebruik, en gratis (http://filezilla-project.org/).

Je wilt ook je domeinnaam laten verwijzen naar de webruimte van je provider. Dit kan je waarschijnlijk doen bij het bedrijf waar je de domeinnaam gekocht hebt. In het instellingen scherm is het namelijk vaak mogelijk je domeinnaam te laten wijzigen. Ik heb ervaring met mijndomein, webreus en one.com, en bij allen kan je je domeinnaam laten doorverwijzen (zonder extra kosten).

Een website bouwen zonder code is een lastig verhaal. Code heb je namelijk altijd nodig de website te laten werken. Wat ik kan adviseren is op Google te zoeken naar iets van een "website maker" of iets dergelijks. De resultaten die je zult vinden zijn vaak programma's waarmee je met een paar klikken een website kunt maken!

Ik wens je succes met je website en hoop dat je wat aan deze tips hebt!