Ik denk erover een kindle e-reader te kopen.

Ik lees veel in het engels en heb een amazon account. Weet iemand of je ook andere dan amazon boeken op de kindle kunt downloaden?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ik denk dat je de beste keuze maakt, in alle opzichten. Je kunt e boeken kopen/downloaden in het pdf.formaat op jouw pc en dan op je kindle zetten. Koop wel de nieuwste. Iets duurder maar veel beter. Bijv. bij Amazon.de. Wordt gratis bezorgd. Ik koop altijd bij uitgever O.Reilly mijn IT en technische boeken, ik download verder gratis studieboeken bij studenten support en google e-books. Ik koop niet of nauwelijks boeken met DRM erop. Uit principe niet. Dus ik lees alleen onbeperkte e-books in de pdf formaat. En die kun je overal kopen. De andere formaten zijn vaak kramppachtige pogingen van clubjes als Apple en Adobe om de markt in handen te houden. Daar moet je principieel niet aan willen meewerken.

Toegevoegd na 22 minuten:
een aanzetje:

http://oreilly.com/store/
(Voordeel is, dat je een email krijgt als er een nieuwe druk uitgekomen is en dat je die gratis weer kunt downloaden)

http://bookboon.com/nl/studie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nog een kleine aanvulling op het eerste antwoord, nav het feit dat ik afgelopen weken zelf ook wat vergelijkend onderzoek heb gedaan ivm een aankomende aankoop.

Bij Amazon worden de meeste e-books verkocht in het Amazon Kindle formaat (azw), welke alleen geschikt zijn voor amazon Kindle eReaders. In Europa (en de rest van de wereld), zoals bij bol worden de e-books verkocht in het ePub formaat, welke je weer niet kunt lezen op de Kindle.

Volgens onderstaande 2e bron (sectie file formaten) ondersteunt de Kindle de volgende belangrijke formaten: azw, txt, pdf, html en doc (Word). Er zijn ook programma's waarmee je ePub kunt omzetten naar Kindle formaat, maar het schijnt dat dit nog niet hele zuiver gebeurt.