De beste manier is een netwerkschijf (NAS) kopen die Itunes ondersteunt. Synology en QNAP zijn merken die dat doen. QNAP heeft zelfs een tooltje (QMobile) waarmee de itunes verzameling beschikbaar wordt gesteld aan een Iphone, Ipad en Ipod Touch. Zo kun je over de hele wereld je Itunes bestanden gebruiken (muziek, maar ook films en muziek) zonder dat deze fysiek op de telefoon of ipad moeten staan.

De netwerkschijf en je router moet je wel zodanig configureren dat de multimedia beschikbaar wordt gesteld aan internet, maar ook die tools zijn bij deze merken netwerkschijven meegeleverd.

Je kunt ook je pc aan laten staan, maar dat lijkt mij niet gewenst als je langere tijd in het buitenland bent. Bovendien vreet het stroom. Een netwerkschijf gebruikt slechts 8-20 watt en kan zichzelf in 'slaap' zetten bij niet gebruik

Als je alleen muziek hebt, kun je de hele library kopiëren en in de andere mac via Itunes weer laden. De boel op een ipod zetten en vervolgens met een tool (bijv. Ipod Access for Windows) van ipod -> mac zetten is optie 3.
paulus811