hoe kan ik mijn toetsen van mijn laptop minder laten kraken?

Ik heb vorige week cola gemorst op mijn toetsenbord van mijn laptop. Gelukkig werkt hij nog maar mij toetsbord kraakt nu heel fel. Ik heb de toetsen er al eens uitgehaal enzo. Maar alles blijft kraken

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik raad u aan een nieuw toetsenbord te kopen. Tegenwoordig kosten deze dingen niet meer zo veel.

Cola is zoet, dus gaat kleven bij het opdrogen. Tenzij je in een sopje wil doen, zal het blijven kleven. Je kan een nieuwe toetsenbord (laten) inzetten, kost best wel iets voor een laptop, of voorlopig los toetsenbord met upc-aansluiting gebruiken.

Meestal kan je iedere toets van je laptop loswippen. Gewoon een beetje trekken (niet bang zijn) en plop, daar komt de toets los. Je kan dit met alle toetsen doen (maak wel even een foto vooraf zodat je later precies weet waar alle toetsen ook alweer zaten). Vervolgens kan je met een doekje met alcoholoplossing je keyboard schoonmaken. Succes.

Als je een beetje handig bent, kun je het toetsenbord van je laptop af schroeven. Als je het toetsenbord op de kop houdt en met een natte afwasborstel het toetsenbord dus op de kop schoonmaakt kan er weinig water inkomen. GOED laten drogen op de verwarming (op de kop dus ook) en weer terug plaatsen. Wees voorzichtig, laptop onderdelen zijn erg fragiel. Doe dit niet als je niet al te technisch bent.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100