Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mijn dochter van 11 jaar chat heel vaak met haar vrienden op hyvesiets van 5/6 uur per dag,is dat goed,moet ik ingrijpen??

Ze gaat om 21:00 uur t/m 23:00 uur en 11:00 t/m 14:00/15:00 elke dag!!!!!!!!!

Toegevoegd na 7 minuten:
Een keer per week gaat ze van 21:00 uur t/m 24:00 uur!!!! 30-12-2010 GING ZE PAS OM 01:00 UUR SLAPEN!!!!!!!!!!!!

Toegevoegd na 9 minuten:
Ze liegt dan all in bed ze ziet op haar DS op het internet!!!!!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou je volgende keer al die uitroeptekens achterwege willen laten? Met 1 uitroepteken per zin komt het ook wel over.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, beetje (veel) wel ja. Ouder- rol is omgekeerd.....
Kimath
14 jaar geleden
Een ouder die zoveel uitroeptekens en omg en alles gebruikt? dat is apart.
Kimath
14 jaar geleden
omg = Oh My God.
word vaak als kreet door tieners gebruikt :P

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (13)

Ehm.. Een meisje van 11 dat om 21:00 nog op is? Lijkt me dat dat duidelijk een punt is waar ik zou zeggen: Jij gaat niet pas om 11pm slapen.

Of het chatten slecht is.. Dat is een lastig punt. 'De oudere generatie' zal snel roepen: Absoluut. Een PC kan geen sociale contacten vervangen. Echter, de huidige generatie groeit ermee op, en van hun wordt waarschijnlijk verwacht dat ze over X jaar hun complete netwerk op die manier onderhouden. Een goede training dus.

Ik zou wel stimuleren dat ze een of twee avonden per week lekker gaan bewegen, sporten / volleybal / zwemmen etc. Dus: Ik zou persoonlijk internet gewoon dicht gooien na bedtijd; en het beperken tot 4 of 5 middagen; De andere dagen iets anders doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een kind van 11 hoort om 21.00 uur in bed te liggen.Ik zelf zou ingrijpen als het mijn kind was en afspraken maken wanneer ze wel achter de pc mag zitten.Als haar andere vrienden van hyve's dat wel doen is niet jouw probleem.Er is meer dan alleen computers.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik zou een timer zetten, ze mag best achter de pc, maar na een bepaalde tijd moet ze stoppen en eerst wat anders doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Kennissen van mij hebben een best goed systeem met muntjes.
Voor dingen als huiswerk maken, hond uitlaten, helpen met afwassen en andere klusjes, verdient hun zoon een muntje.
Als hij vervolgens op de computer of Nintendo DS wil spelen, moet hij weer een muntje betalen per half uur dat hij wil spelen.
Maar als hij de muntjes spaart, kan hij die uiteindelijk inwisselen voor extra zakgeld.
Ze hebben een lijst hangen waar hij alles op na kan lezen.
Op deze manier kan hij zelf beslissen wat hij het liefste wil.
Buitenspelen kost geen muntjes. Uiteindelijk kiest hij vaker voor buitenspelen, zodat hij meer zakgeld kan krijgen.
(Lees meer...)
Kimath
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
O, dat wat je kennissen doen is een erg leuk systeem, en goed voor het kind, die leert dan ook beter met geld omgaan en sparen etc.
Kimath
14 jaar geleden
ik vond het ook een heel leuk idee :)
en het kind werd er ook een stuk rustiger van, en ging goed nadenken over hoeveel hij op de console speelde.
Of jij moet ingrijpen kun je alleen zelf bepalen. Al denk ik aan je vraag te zien dat je het antwoord zelf ook wel weet... je vindt zelf in ieder geval van wel, anders zou je het niet vragen.

Als het mijn kind zou zijn dan zou ik inderdaad wel ingrijpen. Sowieso in bed met een DS lijkt me niet wenselijk. En ook die tijden online is iets teveel van het goede. Zeg anders dat ze maar bij die vrienden/vriendinnen op bezoek moet gaan, veel gezelliger in het echt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Chatten via hyves is op zich niet zo heel erg. De mensen die ze via hyves kent zijn vaak (school)vrienden.
Ik vind wel dat de tijd die ze zit te chatten erg lang en zeker veel te laat is voor iemand van 11. De tijden zijn natuurlijk wel veranderd, maar iemand van 11 hoort echt niet meer op zulke late tijden op internet te zitten; ookal is het vakantie.
Wat je er tegen kan doen... tsja... haar DS afpakken, meer controleren en goed uitleggen waarom ze niet mag internetten om die tijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is niet erg dat ze chat, maar niet zo veel. Ze is zowat verslaafd. Wat is er mis met afspreken en naar buiten gaan tegenwoordig. Het is niet goed voor een kind van 11 op pas om 1 uur te gaan slapen. Niet echt goed voor degezondheid.
Wat dacht je van het internet wachtwoord wijzigen zonder dat ze het nieuwe weet of de ds afpakken. Mijn kinderen mogen dit niet hoor, gezondheid en rust gaat voor.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, je moet ingrijpen. Een kind van 11 dat uren achter elkaar achter de computer zit (tot 's avonds laat) is niet gezond bezig.

Ik neem aan dat zij (of jij??) een computer op haar slaapkamer heeft? Dat wordt sowieso al afgeraden. Je hebt totaal geen zicht meer op wat zij op internet doet. Dat blijkt nu al wel. Zet de computer gewoon in de huiskamer en je hebt toezicht (of installeer een programma met ouderlijk toezicht waar een tijdklok op zit). Jij bepaalt als ouder hoe lang en tot hoe laat zij mag chatten op hyves. En ze gaat gewoon op tijd naar bed (een kind van 11 heeft ongeveer 9 tot 10 uur slaap nodig). En ook geen DS mee naar haar kamer! Maak hierover duidelijke afspraken en houd je eraan. Ook al levert het boze gezichten, gedram en gedreins op.

Kinderen (ook pubers) houden erg van duidelijkheid. Geef haar die duidelijkheid door regels te stellen mbt het computergebruik voor het uit de hand loopt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het aan mij vraagt, dan moet je ingrijpen.... Een meisje van 11 jaar! Jeetje waar gaat het heen als ze 15 is?! Meisjes van 11 jaar horen met andere kinderen af te spreken, en soms als er eens niet iets op de tv is of een uurtje per dag achter de pc is meer dan voldoende! Beetje strenger zijn voor je meisje van 11 jaar!!!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het chatten op zich kan niet zoveel kwaad.
Maar het laat naar bed gaan zeker wel, ze is best jong en moet genoeg slaap krijgen voor de ontwikkeling van haar lichaam.
Ook het 'lang' achter de pc zitten is niet goed, ze loopt dan een vergrootte kans op RSI, en bovendien is het ook goed voor haar om afentoe even een uurtje te sporten.
Dat ze om 1 uur nog met haar ds in bed ligt is ook niet normaal.
Ik zou zeker ingrijpen, door rustig een gesprek met haar te voeren over dat het wel iets minder kan, gaat het dan nog niet over zou ik een limiet stellen van (als voorbeeld) 3 uur per dag bezig zijn met computeren en andere consoles(ds), voor haar huiswerk(als ze dat al heeft) mag ze dan natuurlijk wel achter de pc.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben van een jonge generatie, dus ik zie de pc wel positief in. Maar een kind van 11 hoord absoluut niet 6u per dag achter de pc te zitten! Een kind hoort buiten te spelen en ik vraag me ook af wat ze precies zo lang doet op hyves. Ik wil je niet laten schrikken, maar het ook zijn dat ze met pedo's aan het chatten is. Je moet ook de ds begrenzen. Pas op latere leeftijden kan je onbeperkt computeren toestaan. Iemand van 11 is echt te jong, en ik zou eens een goed gesprek voeren met haar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben blij om te lezen dat er nog ouders zijn die zich dit soort vragen (durven) te stellen. Persoonlijk vind ik het erg lang, zeker als ik erbij stil sta hoe ik na 2 uur gamen van m'n moeder (begin jaren negentig) verplicht naar buiten moest/ of iets anders moest doen.

Maar over die tijden, ik denk dat er duidelijke regels moeten zijn over "bedtijd". Of ze in bed ligt en met haar Nintendo DS (?) op internet zit, dit valt niet onder "bed". Mijn advies is dan ook om in te grijpen, omdat het alleen maar nog bonter zal worden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
straf geven dat heeft mijn oom ook gedaan voor mijn nicht gedaan
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben zelf 13 jaar ik zit bijna even lang als u dochter achter de pc ik zit iets van 7 uur elke dag. Is echt niet zo slecht,als je denkt!! Bijvoorbeeld:Tijdens de vakantie zie je je vrienden niet,kan je online lekker chatten,dat je niet meer kunt stoppen!!!
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als het geen vakantie is en je je vrienden gewoon ziet praat je toch ook geen 7 uur per dag achter elkaar met ze? Ben ik nou gek of is de jonge generatie alleen nog maar een ouwewijvenclubje?
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing