Zeer grote rol! Het hele spel speelt zich af in een twee of driedimensionaal raster. Deze wordt berekend met wiskundige formules. Ook de figuren zijn gebaseerd op draadmodellen en deze worden ook weer berekend aan de hand van wiskundige modellen.
Zelfs een simpel poolbiljart spel zit vol met wiskundige formules. Elke keer als een bal iets raakt wordt er door wiskundige formules bepaald welke kant deze opgaat en met welk snelheid en of de bal nog om zijn as draait, en ..... enz. enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie voorbeeld

Andere antwoorden (2)

Dat ligt eraan wat voor game.

Maar bijvoorbeeld beweging alleen al gaat over wiskunde. hoe ver beweeg je vooruit. hoeveel verplaatst de achtergrond zich dan. Hoe ver kun je omhoog springen. Hoe hard ga je omhoog, hoe hard ga je omlaag. Ga je sneller omlaag als je verder valt?

Puntentellingen bijvoorbeeld hebben ook met wiskunde te maken. En helemaal als je bijvoorbeeld iets wilt wegschieten met een boog heb je met verschillende soorten wiskunde te maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het enige wat een computer doet, is rekenen, jij geeft hem eigenlijk alleen maar een som.
je hebt hier hele mooie programmatjes voor, die als het ware de berekening voor je invoeren.
maar niet alleen bij een game, maar ook bij b.v. word ben je eigenlijk alleen maar aan het rekenen!
er zit een mooie interface omheen enzo, hierdoor krijg je dit niet echt mee.
maar ja, het speelt een hele grote rol!