speciale tekens zoals umlaut werken niet meer

Normaal typ ik speciale tekens zoals een umlaut door eerst op " te drukken en dan een letter. Nu werkt dit opeens niet meer en krijg ik direct de " waarna de letter zonder umlaut of ander speciaal teken tevoorschijn komt.

Weet iemand hoe dit komt, en hoe ik dit kan oplossen?
Ik gebruik Windows 7 Ultimate 64bit (EN)

Toegevoegd na 32 minuten:
EDIT: (reactie op eerste antwoord) Dit heb ik al gecontroleerd, en is het probleem niet. Hij geeft de goede tekens, alleen wacht hij niet op de direct volgende letter, zodat ik geen umlaut meer op letters kan zetten (of accent, etc)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
58.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en...? is het al gelukt? Ben benieuwd naar wat het probleem was ...kunnen wij ook iets van leren!;-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Overmorgen ga ik waarschijnlijk windows herinstalleren
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En... gelukt?

Antwoorden (5)

Kijk eens of je toetsenbord op de juiste taal staat:
Rechtsonderin staat een toetenbordje (een aantal icoontjes naast de klok), klik hier op, en verander het naar "verenigde staten (internationaal)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit heb ik al gecontroleerd, en is het probleem niet. Hij geeft de goede tekens, alleen wacht hij niet op de direct volgende letter, zodat ik geen umlaut meer op letters kan zetten (of accent, etc)
Probeer eens SHIFT+CTRL (gelijktijdig intoetsen).
Daarna moet alles het weer normaal doen, althans, dat denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je (per ongeluk) tegelijkertijd op de Ctrl en de Shift toetsen drukt, dan verandert er iets in je toetsenbord.
Dus gewoon nog een keer expres op de Ctrl en Shift toetsen en dan is het weer goed. Of nóg een keer, want het toetsenbord kan op deze manier in drie variaties. Ik weet ook niet precies hoe het kan, maar bij mij werkt het zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met je muis op het toetsenbord op je taakbalk gaan staan. Rechtermuisknop. instellingen. Kies invoertaal Nederlands-verenigde Staten. Selecteer deze en zet en met de knop "omhoog" bovenaan. Dit zou moeten werken (bij mij wel tenminste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zorg dat je alleen het VS international toestenbord geinstalleerd hebt. Verwijder de anderen.
Ga naar Configuratiescherm, klok taal regio, toetsenborden of andere..., toetsenbord wijzigen.