Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als ik mijn computer opstart gaat hij gelijk door naar windows en ik ben ik gast en bij bijna alles wat ik doe staat u bent niet gemachtigd enz.?

wat moet ik doen want het lukt ook niet om een nieuwe gebruikersaccount aan te maken :(

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (2)

Gebruikersaccounts afstellen in Windows XP
Werken er meerdere personen op de computer, dan ontkomt u er niet aan meerdere gebruikersaccounts in te stellen. Elke persoon heeft zijn eigen documenten, zijn eigen e-mail, zijn eigen adresboek, zijn eigen internetfavorieten en wellicht ook zijn eigen Live-account. Het vervelende is echter dat u voor elke account alle instellingen opnieuw moet aanpassen. Denk daarbij alleen al aan alle persoonlijke Windows instellingen, wat op zich al goed is voor een half uurtje klikken! Op deze pagina kunt u lezen hoe om te gaan met meerdere gebruikersaccounts en hoe u deze efficiënt en snel kunt aanmaken.

Gebruikersaccounts aanmaken en instellen
De instellingen van reeds aangemaakte accounts (zoals de weergegeven naam, het bijbehorende plaatje, het ingestelde wachtwoord en het accounttype) kunnen bij het onderdeel Gebruikersaccounts van het configuratiescherm worden gewijzigd. Via de link Een nieuwe account maken kunnen extra gebruikersaccounts worden aangemaakt. Een nieuw account kan worden ingesteld als een account met beperkte mogelijkheden of als computerbeheerder (een account met volledige beheerrechten).

Toegevoegd na 21 minuten:
dus naar configuratiescherm en dan naar gebruikersaccount en dan naar nieuwe account aanmaken
daar stel je die account als computerbeheerder en je hebt alle rechten
suc6
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je PC opstart F8 indrukken, kies administrator en stel via configuratiescherm > gebruikers een nieuwe account met beheerdersrechten in.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing