Blijkbaar in elk land een beetje van het zelfde:
Wie thuis of op kantoor een draadloos netwerk gebruikt kent het probleem. Is je draadloos netwerk niet voldoende beveiligd dan bestaat het risico dat ook anderen je netwerk kunnen gebruiken om op internet te surfen. Ben je echter zelf onderweg en heb je een WiFi adapter in je laptop, dan kan je zelf ook surfen en je mails beheren via het netwerk van anderen. Handig als je snel toegang wil tot internet buiten het bereik van je eigen netwerk. Goedkoop omdat je zo niet moet inloggen via GPRS of via een (betalend) draadloos netwerk dat wordt uitgebaat door een internetprovider
fremar
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgens mijn collega is er in New York nergens een internet cafe te vinden. Iedereen heeft daar zijn eigen laptop/smartphone en gebruikt men wifi aansluitingen in restaurants en hotels. Ik zou dus zeggen USA, maar ik heb geen officiele bron voor je.