Kan ha t zijn dat mijn computer uitvalt door het beeldscherm?

Mijn computer valt wel eens uit als ik een spel aan het spelen ben, en dat begon toen mijn beeldscherm (samsung syncmaster 931c) begon te knipperen tuss)en digital en analog. Dat probleem heb ik opgelost maar hij bleef uitvallen. Ik heb toen de computer op het scherm van mn huisgenoot aangesloten en daar deed hij het zonder enig probleem. Nu vraag ik me dus af of het kan zijn dat de computer uitvalt door het scherm...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat 'knipperen' tussen Analog en Digital betekent dat de monitor geen beeldsignaal krijgt en op zoek is naar een bron. Ik weet niet hoe je het 'hebt opgelost', maar als je de monitor vast hebt ingesteld op 1 van de ingangen, heb je alleen het symptoom bestreden en niet de oorzaak weggenomen.

Ik vermoedt dat je pc moeite heeft met het spel. Er zal wel iets warmlopen. De processor of je videokaart. Probeer het eens met een lagere resolutie of framerate. Wanneer dat wel werkt zou je kunnen controleren of de koeling in de kast wel voldoende is. Misschien heb je vuile ventilatoren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee, dit lijkt me toeval.

Bij mijn broer is het het geval geweest dat het spel maar net ondersteunt werd door zijn videokaart en processor en daardoor het soms teveel werd, waardoor de computer uitviel. Check dit eens hier:

http://www.systemrequirementslab.com/marketing/index.html

Het kan niet aan de hardware liggen, in dit geval een ander beeldscherm, omdat die softwarematig werken, dat is niet veranderd. Als je een beetje snapt wat ik bedoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klinkt als te veel eisen van je videokaart.
Deze wordt dan te warm en stopt er mee.
Probeer de instellingen van dat spel eens naar beneden bij te stellen.