Hoe los ik dit probleem met mijn wallpaper op?

Meestal komen mijn wallpapers recht van het Internet.
Dan doe ik rechtermuisknop -> instellen als bureaubladachtergrond. Nu heb ik laatst eentje uit mijn afbeeldingen gekozen om als wallpaper te dienen.
Niets mis mee, zou je denken. Helaas heb ik er wel problemen mee. Als ik opstart/afsluit/etc. krijg ik nogsteeds mijn oude wallpaper. Niet dat ik dat zo erg vind, maar ik moet redelijk lang wachten voordat hij verandert naar mijn nieuwe wallpaper. Ook de pictogrammen laten daardoor lang op zich wachten.

Is er iets wat ik hier kan tegen doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb het vaker gezien bij mensen maar weet helaas geen oplossing voor je. Ik ga deze vraag volgen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch bedankt! Ben benieuwd of ik het probleem kan oplossen.

Het beste antwoord

Je eigen wallpaper zal in windows register staan op:
HKEY_Current_User\Control Panel\Desktop\Wallpaper

Echter de 1e achtergrond die door windows geladen wordt is de default achtergrond:
HKEY_Users\.Default\Control Panel\Desktop\Wallpaper

Wijzig de laatste via regedit en hij zal dat als default gebruiken.

Het kan zijn dat onder HKEY_USERS\*****
nog andere userprofielen staan waarin het ook gewijzigt dient te worden.

Succes.