ik zoek een geschikte laptop voor fotografie en photoshop

ik heb namelijk een leuke aanbieding gezien van Packard bell alleen ben niet zeker of het echt de juiste is voor mij ik heb hem namelijk veelal nodig voor fotosbewerkingen en op locatie mee te nemen ik weet alleen niet zeker met zijn geheugen wel voldoende is voor mijn eisen hier een paar van:

easynote tk85-go-132
processor intel core i5 430m(2,26 GHZ)
werkgeheugen 3 GB
harddisk 320 GB
grafisch kaart intel HD graphics
2 in 1 geheugenkaartlezer

easynote tm01-rb-135
processor amd athlon II X2 p340
werkgeheugen 4 GB
harddisk 320 GB
grafisch kaart ati radeon hd4250
5 in 1kaartlezer

ik heb zelf geen verdtand en zeker niet over all de specificaties en wat met kaartlezer inhoudt .... help aub advies en ervaringen delen

alvast dank,,
groeten

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Het hangt er een beetje vanaf welke versie van photoshop je wilt gebruiken. Heb je er al eentje aangeschaft? of gedownload? Ik denk dat jouw specificaties goed in orde zijn voor Photoshop. Al zijn de meest recente versies van Photoshop wel wat zwaarder dan de oudere versies. Dat spreekt voor zich.

In feite is geen enkele laptop geschikt voor fotografie en Photoshop. Althans, geen enkele laptop die ik ken. Wellicht bestaan er speciale laptops die op fotografen zijn gericht, maar ik ken ze niet. Vul maar eens het hele laptopscherm met dezelfde kleur. Rood of blauw, en dan onverzadigd, werken meestal het beste. Kijk dan recht van voor naar je scherm. Je zult dan een duidelijk kleurverschil zien tussen de bovenkant en de onderkant van je scherm, en vaak zelfs tussen links/rechts en het midden. Als je, terwijl je naar het scherm kijkt, met je hoofd naar boven of beneden gaat, zie je hoe de kleur verandert. Dat betekent, dat de kleur van een foto op je laptopscherm nooit overeen zal komen met de kleur van die foto bij afdrukken in een tijdschrift. Anders gezegd: je kunt je foto's er enigzins redelijk uit laten zien op je laptop, maar als je die foto's vervolgens naar een potentiële klant stuurt, zullen jouw foto's er op zijn scherm heel anders uitzien dan op jouw scherm - en waarschijnlijk stukken slechter. Wil je je foto's kunnen beoordelen op een scherm, dan zul je dus een scherm moeten hebben waarbij de kleuren *niet* afhankelijk zijn van de kijkhoek. Daarnaast dient het scherm kleurecht te zijn: dat betekent dat het mogelijk moet zijn, het scherm zo in te stellen dat de kleuren die je op je scherm ziet overeen zullen komen met de kleuren die je op papier zult zien. Je zult zo'n scherm dan ook minimaal eens per maand moeten ijken. Daar bestaan speciale apparaatjes voor, maar het kan ook zonder die apparaatjes. Een laptop is wel geschikt voor een snelle selectie van je foto's, en voor de eerste, ruwe bewerkingen. Voor het echte werk heb je toch echt een goed scherm nodig. Zulke schermen zijn verkrijgbaar vanaf ongeveer € 800.

Bronnen:
http://www.prad.de/new/monitore/index2.html

Hoi, De specs lijken prima. Maar.. Als je profi aan de slag wilt, moet je zorgen dat je een laptop hebt waarvan je het scherm calibreert. BV via de ´spider´. Overweeg om een mac te nemen ipv een PC.. http://www.camera2go.nl/digitale-camera/Monitor-calibreren-test-van-de-Spyder-3.html Tevens± als je digitaal aan de slag gaat met foto´s is het wel nuttig om WEL verstand te krijgen van computers _ bewerking ed. Je kan makkelijk matige shots richting redelijk krijgen, maar ook makkelijk een goed shot vernagelen. Om maar niet te spreken over backup systemen en dergelijke

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100