Hoe is een QR-code opgebouwd?

Hoe is een zgn. QR code als onderstaand opgebouwd?

Toegevoegd na 59 seconden:
Er moet toch een beschrijving zijn? Of wordt alles eerst omgezet in bits (0,1) ofzo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Er zit een patent op dat niet wordt uitgeoefend. De specificaties zijn (tegen betaling) bij de ISO verkrijgbaar:

http://www.iso.org/iso/iso_catalogue/catalogue_ics/catalogue_detail_ics.htm?csnumber=43655
rose
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ik ben ook aan het zoeken, tot nu toe dit gevonden :
De code bestaat uit ‘modules' en bevat 21 x 21 in de kleinste vorm, tot 177 x 177 modules in de grootste vorm. De maximale capaciteit in karakters is 7089 (numeriek), 4296 (alfa numeriek) en 2953 (8-bit bytes)