slaapstand valt uit

elke keer als ik mijn computer (windows 7 64 bits ) op slaapstand zet. gaat hij in slaapwtand wacht dan 2 seconden en gaat er terug uit en zet mijn computer op? zonder dat ik iets doe.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dit soort problemen wordt meestal veroorzaakt doordat een stuurprogramma van een bepaald apparaat niet geschikt is voor de slaapstand. Kan van alles zijn, van een geluidskaart, videokaart, netwerkkaart, noem maar op.
Maar ook stuurprogramma's van het moederbord zelf worden nog wel eens vergeten, alles hangt met elkaar samen dus als er 1 ding niet klopt dan werkt het niet, of maar half (krijg je de PC bijvoorbeeld wel in maar niet uit de slaapstand).

Eerst alle stuurprogramma's bijwerken dus (echt alles!). Drivermax (http://www.drivermax.com/) is een goede hulp om te zien welke hardware er nieuwe drivers nodig heeft.

En zelfs dan is mijn ervaring dat het niet altijd vlekkeloos werkt, dit in tegenstelling tot laptops omdat de componenten daarvan meestal al afgestemd zijn op lager stroomverbruik en dus ook de slaapstand veel beter ondersteunen. Ook omdat de fabrikant dit veel beter op elkaar af kan stemmen, een normale PC bestaat vaak uit losse componenten die lukraak uitgekozen zijn en dus onderling 'ruzie' kunnen hebben.

Succ3s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit probleem ken ik niet, maar misschien an je hem beter in de sluimerstand zetten; is gelijk energie zuiniger.
windows toets + R - typ cmd. op de prompt typ je "cfg -h on" met een spatie tussen de h en on.
Hierna is sluimerstand beschikbaar in de afsluit opties

Toegevoegd na 12 uur:
foutje: het commando is: powercfg -h on

excusses
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
hij zegt dat het niet word herkend