Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe zit een computer in elkaar?

Hoe kan je dingen zien op het beeldscherm en hoe gaan de reacties van je muis naar de computer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
785

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik weet niet in welke diepgang je een antwoord zoekt. Als ik op een globaal niveau moet beginnen zou ik zeggen dat alle signalen van de computer bij de microprocessor uitkomt deze doet wat berekeningen en bepaalt dan wat er aan gestuurd moeten worden. De inkomende signalen komen vanaf het toetsenbord, muis, webcam, microfoon en eventuele data uit het netwerk. Natuurlijk valt en staat alles met wat een computerprogramma wil dat er gebeurd.
De microprocessor maakt dus berekeningen en zorgt dat uitvoer apparatuur wordt aangestuurd zoals het beeldscherm, een geluidskaart en harde schijf.

Alsnog dieper in de materie wilt ingaan, zoals bijvoorbeeld het beeldscherm, dan is het beeldscherm opgebouwd uit pixels. Deze pixels worden aangestuurd vanuit rijen en kolommen. Dit als coördinaten. Een computerprogramma zo een component op een beeldscherm kunnen plaatsen en dat component bestaat zelf weer uit pixels en functies.

Een muis die kan bepalen welke veranderingen heeft ondergaan ten opzichte van de vorige keer. Deze verandering heeft hij door aan de microprocessor welke daarop de cursor volgens dezelfde verandering op het beeldscherm aanpast. Over dat kabeltje naar de computer toe gaat dus een digitaal signaal welke de computer kan verstaan. Ook een muisklik is niets anders als een digitaal signaal.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding