waarom maakt de oplader van mijn laptop een irritant hoog sissend geluid?

de oplader niet de laptop.

Toegevoegd na 21 uur:
Kan het ook komen doordat mijn laptop al helemaal opgeladen is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt zeker een probleem. Ga eens kijken bij Fnac.

Antwoorden (4)

het kan zijn dat er een scheurtje in de behuizing van je oplader zit.Heb je hem laten vallen?
Ik heb dit een keer gehad met de oplader van een bestuurbare wagen
en die lader heeft het helaas niet lang meer gedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zit een hoogfrequent omvormertje in dat je hoort. Bij voedingen van goede kwaliteit hoor je dat niet, maar het kan geen kwaad.
escape
13 jaar geleden
Als het een brommetjeof piep is, dan is het hoogstwaarschijnlijk de hoogfrequent trafo die er in zit. Is het echt een sis, dan heb je last van spanningsoverslag, en zou ik hem niet meer gebruiken, voordat je lader en je laptop er aan gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou bij echt sissen geen risico nemen..Dat is nooit goed. Je laptop kan beschadigen, maar je kan ook nog eens kortsluiting krijgen, waar door je brand kan krijgen. Wat weer grotere gevolgen heeft! Nieuwe halen dus;) een Universele lader kan ook, ga met de lap en lader naar de winkel, en ze helpen je daar verder. Ik zou geen risicio nemen als ik je zo lees...