Bij een normaal toetsenbord kun je de toetsen verwijderen door er aan te trekken. Kan dit ook bij een laptoptoetsenbord?

Ik heb een Acer 8930.

Ik durf niet harder aan de toetsen te trekken, omdat ik bang ben het te slopen. Ik sloop namelijk alles al, dat zit in mijn bloed.
Maar ik zou graag mijn toetsenbord willen schoonmaken, na twee jaar+ gebruik is hij best wel vies, en ik wou mijn laptop eens grondig reinigen, inclusief de ingewanden met betrekking tot stof wat de eventuele koeling belemmerd.

Dus hoe kan ik mijn toetsen er uit halen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6K

Het beste antwoord

Je krijgt ze er wel af, maar je krijgt ze er maar heel, heel moeilijk weer op en er breekt snel iets af, en dan ben je nog verder van huis.

Je kunt het beste even wat perslucht er op zetten ; je zult verbaasd staan hoeveel troep er uit komt. Heb je heen perslucht, dan kun je ook proberen met een stofzuiger zoveel mogelijk vuil uit je toetsenbord te zuigen, maar pas wel op dat die niet e hoog staat en alsnog al je toetsen er afzuigt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

NIET! Niet aan beginnen. Je krijgt ze er bij een laptop niet heel af, laat staan dat je ze weer terug kunt plaatsen. Je kunt wellicht wel het hele toetsenbordje vervangen als je handig bent. Op Ebay worden ze voor de diverse merken aangeboden.
escape
13 jaar geleden
Laptoptoetsen kun je verwijderen, maar het is meestal een flink karwei ze weer heel terug te krijgen. Als je van jezelf weet dat alles altijd al kapot gaat, zou ik de toetsen er lekker op laten zitten. Schoonmaken kan ook met een stofzuiger met borstel/meubelkop of een compressor.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met beleid werkt een compressor prima. Je CPU koeling kan je dan gelijk mee doorblazen.
Ik heb een Toshiba laptop, en ik kan mijn toetsen er in zijn geheel afhalen, als plaatje laat maar zeggen.
Alle toetsen zijn met elkaar verbonden door middel van een plastic plaat. Als ik dan aan de achterkant 2 schroefjes losdraai, kan ik de gehele bovenkant er af halen.
Echter raad ik je dit niet aan, mits echt noodzakelijk. Ik heb er eens een glas chocolademelk over laten vallen, toen heb ik m helemaal los gehaald... gelijk alles schoongemaakt en schoongekregen.
Dus de toetsen zijn over het algemeen niet los er af te halen, dan moet je je hele bovenkant er even af schroeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd een aardappelschilmesje. Eronder schuiven en voorzichtig omhoog drukken. Maar zoals al eerder beschreven.. Het is niet aan te raden, mocht er wat stuk gaan, zou je je toetsenbord moeten vervangen. Bij mij gaat het op goed geluk. :D

Toegevoegd na 43 seconden:
*Ik heb trouwens een Samsung R510.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een stofzuiger hebt daar krijg je ook een klein borsteltje bij voor de hoekjes van jou zitbank .
En maak met dat borsteltje op jou stofzuiger het toetsenbord schoon en dat gaat perfect .
Heb je dat borstetje niet. koop er dan een op de markt .
kost ongeveer 3a4 euro.
En met dat borstelje maak je ook andere dingen mee schoon.
tv en jou audio spulletjes en jou pc .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dit bij mijn toetsenbord gedaan, een packard bell ( rot merk).

Het kan wel, nagels onder de toetsen klein beetje, en zachte duwtjes geven. Niet te hard, anders zou je de klemmetjes die het vasthouden kunnen slopen:)
En op een gegeven moment ''springen'' ze er dan vanaf.

Als het goed gebeurt is, kun je de toets er zo weer opdrukken ( door er even hard op te drukken).

Wel echt opletten dat je de klemmetjes niet breekt!

Mocht het trouwens mislukken.. een plakbandje i.p.v een toets werkt ook opzich wel prima:)