Wat is openGL?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heeft te maken met je videokaart, als je een spel speelt op openGL zal die veel een veel beter spelen, dan op software bijvoorbeeld.
volgens mij heeft het te maken met of je je videokaart wel of niet gebruikt, maar houd het op openGL

Het beste antwoord

"Bij de eerste grafische applicaties op computers werd het beeld pixel voor pixel uitgerekend door de centrale processor (CPU) en daarna doorgestuurd naar de grafische kaart die ervoor zorg droeg dat een videosignaal naar de monitor gestuurd werd. Deze manier van werken gaat ten koste van de rekenkracht van de computer, maar kost ook veel tijd, omdat ieder puntje op het scherm apart naar de grafische kaart gestuurd moet worden.

OpenGL (Open Graphics Library) gebruikt een heel andere aanpak voor het genereren van een beeld. Naast de CPU komt er een grafische processor in de computer (de GPU). In plaats van het beeld punt voor punt aan te leveren, worden complete objecten, cameraposities en lichtinstellingen aan de GPU geleverd. De GPU gaat daarna zelfstandig het beeld punt voor punt berekenen en dat beeld wordt uiteindelijk naar de monitor gestuurd."
[Bron Wikipedia]