wel drivers, geen geluid

Ik heb een computer (voor revisie voor een familielid) er zit een moederbord in, MSI type ms-7203. Ondanks het installeren van alle drivers, en het schijnbaar juist afspelen van geluidsdragers komt er geen geluid uit zowel de aangesloten speakers of de hoofdtelefoon. Volgens de autoupdater zijn alle drivers up to date. In apparaatbeheer staat wel een geel vraagteken bij de MS-bus controlere en de VGA-kaart. Op een of andere manier laten deze zich niet installeren. Help.....weet iemand raad?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

MS-bus controller los je op door je bios up te daten.
het kan goed mogelijk zijn, dat jij op je geluidskaart een kabeltje verkeerd hebt aangesloten.
Je hebt diverse aansluitingen erop zitten, als je deze omwisselt, dan heb je alles wel up-to-date, maar krijg je geen geluid.

Toegevoegd na 1 minuut:
VGA is voor je beeld, als alles gewoon werkt zoals je wilt, niks aan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat van die VGA had ik al door, zal even nakijken over je MB.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://www.softsea.com/review/MSI-Core-Center.html Moet je even dat nakijken, de ms-7203 valt daar ook onder, en daar zit ook een hardware monitor op, dan los je de rest van de problemen ook op, indien niet werkt, pb me maar.

Andere antwoorden (1)

Eventjes de BIOS overlopen en zien of daar alles juist staat aangevinkt.