ik heb een laptop van 7 jaar oud. Wordt deze sneller als ik het interne geheugen uitbreid met bijvoorbeeld 1 giga of is het de moeite niet waard?

Weet jij het antwoord?

/2500

Meer geheugen zal de werksnelheid vergroten maar of het echt interessant is hangt ook af wat je processor aan kan. Daarnaast hangt het af welke programma's je gebruikt. Een grafisch programma zal meer hebben aan geheugenuitbreiding dan een tekstverwerker. Vergelijk de kosten van een geheugenuitbreiding met de aanschaf van een nieuwe (of jonge 2e hands) laptop. Kijk eens op http://www.replacedirect.nl/cat/laptop/geheugen-en-opslag/laptop-intern-geheugen.html?s_kwcid=TC|16076|laptop%20geheugen||S|b|5694857171&ecmp=Geheugen_Geheugen-Laptop&o2mc=292721711_944433776&gclid=COSP6uu9yKUCFVAf4Qod-HE39g

Ja, de pc zal zeker sneller worden en heel hoog is de investering niet. Daarnaast moet je de pc goed schoonmaken met een tool als ccCleaner of Glaray Utilities van glarysoft (beide gratis). Veel meer dan geheugen uitbreiden zou ik niet doen, een pc van 7 jaar is helaas redelijk oud. Maar als ie doet wat ie moet doen, kun je er nog prima mee vooruit.

In theorie wel. Maar ik vrees dat een 7 jaar oude laptop niet meer herkend dan 512mb geheugen. Bovendien zat er toen een ander type geheugen in dan nu. Dit is nieuw niet meer verkrijgbaar. Geheugen van nu kan hij niets mee, het past er waarschijnlijk fysiek niet eens in. En als het fysiek past dan herkend hij het niet omdat de geheugens nu van andere chips zijn gemaakt die een aansturing vereisen die de oude laptop niet heeft. Als u de programma's uit die tijd blijft draaien en u vind nog het juiste geheugen dan zou u dat kunnen uitbereiden naar het maximum wat de laptop aankan. Wil u de programma's van nu draaien dan heeft het geen enkele zin. De processor, maar ook andere zaken in de laptop zullen te langzaam zijn en niet meer of slecht door de software worden aangestuurd waardoor hij juist langzamer wordt. Het antwoord hangt dus sterk af van wat u ermee wil gaan doen. Heeft het zin als u de oude software blijft draaien: ja Heeft het zin als u nieuwe software wil draaien: nee

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100