Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een echt goede: Windows bootable protect disk?

dus met goede virus scanner, antimalware/spyware scanner.

En dus bootable, dus dat hij gelijk start als je de disk in je pc doet

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
591

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Wat ik gebruik is de bootdisk van MiniPE, dit is een op windows gebaseerde noodomgeving met allerlei tools die je kunnen helpen in nood.
De tools zijn best heel oud en sommigen zullen in deze huidige tijd nutteloos zijn. Evenals natuurlijk de virusscanners, welke verouderd zijn.

Hiervoor in de plaats heb ik altijd een USB-stick met voor mij hele nuttige tools, portable en deze draaien dus prima onder MiniPE.
Als de portable virusscanner dus up to date is, kan je die gebruiken. Zelf heb ik meer kunnen bereiken door simpelweg een backup terug te zetten, welke ik maandelijks maak van alle partities elk. Sommige virussen zij zo hardnekkig dat het terugzetten van een backup veel sneller en effectiever is. Ook controleer ik mijn pc op virussen elke maand, doe ik een defrag en draai ik ccleaner.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik vind 'Advanced System Care' wel goed en eenvoudig (met defragmentatie-optie).
Heeft tevens een goeie 'gratis' versie.
Maar niets is perfect he.
Ik gebruik ook F-secure (te betalen) en Spyware Doctor : en die vinden ook wel eens andere dingen (best niet gelijktijdig gebruiken : conflict risico)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding