.bak bestanden zijn backup bestanden. die kan je openen met de software die het bak bestand aangemaakt heeft. Dus een filenaam.doc.bak kan je met word openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat zijn backup bestanden. Bij veel programma's worden bak's zonder dat je het weet aangemaakt zodat je nog eventueel dingen kan hetstellen als je bijvoorbeeld dingen verkeerd wijzigd in een document. Zonder het bak bestand ben je de gegeven helemaal kwijt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kan de bestanden openen met het desbetreffende programma dat de .bak aangemaakt hebt. Dus bijvoorbeeld als powerpoint een .bak maakt (zoiets als voorbeeld.pptx.bak) kan je het openen met powerpoint.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als dat gaat om je vorige vraag ( http://www.goeievraag.nl/vraag/help-bladwijzer-ongeluk-map-erg.109925 ), dan kun je dat met kladblok openen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het versimpelde antwoord:
De extensie .bak staat voor backup en is een kopie van een bestand met een andere extensie. Je zult het bestand de oorspronkelijke extensie moeten geven om het te kunnen openen.

En dan het wat correctere antwoord:
Met een hexeditor kun je elk bestand openen, al zul je er niet veel aan hebben. Aan het niveau van de vraag denk ik niet af te lezen dat je een informatica-expert bent.
In windows zijn extensies geassocieerd aan de programma's waarmee ze geopend kunnen worden. In wat professionelere systemen hoeft er niet perse een verband te bestaan tussen extensie en de geassocieerde software. Maar dat gaat dan weer ten koste van de gebruiksvriendelijkheid.