Resolutie wil niet groter worden.

Een kennis van me heeft iets met zijn computer gedaan waardoor zijn resolutie niet groter wordt dan 1024x768 (32 bit) (60Hz). Ik heb even gekeken op zijn computer via teamviewer, maar kon niks vinden... Iemand enig idee hoe je je resolutie weer groter kunt maken?

Wat info:
Operating System: Windows XP Professional (5.1, Build 2600) Service Pack 2 (2600.xpsp_sp2_gdr.100216-1441)
BIOS: 686O2 v3.18
DirectX Version: DirectX 9.0c (4.09.0000.0904)
Card name: NVIDIA GeForce 6200
Display Memory: 256.0 MB
Monitor: NEC LCD1560NX45153197YB
Monitor Max Res: -

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

De maximale resolutie is de maximale resolutie van het beeldscherm en wordt aangestuurd door de videokaart. Als het scherm geen hogere resolutie heeft kan je ook niet hoger.

Als het scherm wel een hogere resolutie aankan, maar je deze toch niet kunt selecteren, dan is mogelijk de verkeerde video driver geinstalleerd voor de NVIDIA GeForce 6200. Zoek dan naar de juiste drivers, bij voorkeur bij de fabrikant zelf.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Kijk in de handleiding van de monitor wat de standaard resolutie is.

Toegevoegd na 3 minuten:
In de tweede bron hoe je de schermresolutie kunt aanpassen in XP. Quote:

"... De instellingen met betrekking tot de weergave (zoals resolutie, kleurkwaliteit, lettergrootte, verversingsfrequentie) zijn te wijzigen via de eigenschappen van het bureaublad (klik met rechts op het bureaublad en kies voor Eigenschappen)

Op tabblad Instellingen kan onder andere de resolutie worden afgesteld. Elk scherm heeft weer andere optimale instellingen: voor een 17 inch- of kleiner beeldscherm is een resolutie van 1024*768 pixels veelal prima geschikt, voor grotere schermen kom je al snel uit op 1280*1024 pixels (of zelfs 1600*1200 pixels). En voor breedbeeldschermen zijn de verhoudingen wéér anders... Platte schermen hebben één specifieke optimale resolutie, elke andere instelling geeft een slechtere beeldkwaliteit (dit wordt veroorzaakt doordat er bij een 'verkeerd' gekozen schermresolutie tussen de pixels moet worden geïnterpoleerd/geëxtrapoleerd). Raadpleeg daarom de technische specificaties in de meegeleverde handleiding voordat de resolutie wordt aangepast. Is het niet mogelijk te kiezen voor een hogere resolutie, dan zijn de juiste drivers voor de grafische kaart waarschijnlijk nog niet geïnstalleerd (Windows XP ondersteunt de meest gangbare grafische kaarten)...."
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Zoals som al zei, het kan aan de monitor liggen, en ik denk dat dat het ook inderdaad is. De 1560NX gaat maar tot 1024x768.
gvrox